7 Eylül 2007 Cuma

Kendimi Tanıyamadım

Ben hergün otobüsle geliyorum iş yerime.
Her gün yeni bir olay ve tavırlarla karşılaşıyorum.Ve otobüs maceralarım diye bir köşe açıp yaşadığım,etkilendiğim,güldüğüm,sinirlendiğim ve şahit olduğum olayları aktarmak istiyordum.Hatta insanların yüzünde okuduğum ifadelerle tahmini senaryolar yazıp,hikayeler yazmak istiyordum.
Ama bunu planladıktan ve ayrıca hazırlayıp bir mizansen içinde sunmak istemiştim.Birkaç gün önce yaşadığım bir olay bu süreyi kısalttı.Muhakkak paylaşmalıyım.
Hepiniz rejim yaptığımı biliyorsunuz.Ve ben tartılmıyorum.Tahminen ne kadar kilo kaybettiğimi biliyorum.Yumruk hesabı yaparak kiloları tahmin ediyorum.İki yıl önce aldığım pantalonu elime geçirdim..Baktım...Yok canım dedim.Ama bir deniyeyim dedim.48 beden pantalonuma SIĞDIM..! Sevinçle oğlumu uyandırıp,söyledim.O da gözleri kapalı oturdu,alkışladı ve tekrar yattı.
Ben sevinçle evden çıkıp otobüse bindim.Ama oturmak istemedim.Reklamlardaki gibi oturunca düğmesi patlayan bayanlar gibi olmayayım diye ayakta durayım dedim.bomboş otobüste ayakta durmamı nasıl karşıladılar bilmem artık.15 dakika sonra artık otobüs o kadar dolmuştu ki insanlardan inanılmaz isyan sesleri çıkmaya başladı.Bayanlar benim olduğum yere adeta yığıldılar.Ben camın yanında dışarıya dönük durarak gidiyorum.Bir ara otobüs boşaldığı sırada geriye döndüm....
Hikaye asıl burada başlıyor....
Bir adam!
Dayanmış bana..!
Beni tanıyanlar küfürü sevmediğimi bilirler.
Ne yapıyorsun ulan dediğimi hatırlıyorum.Ve adamın boğazını yakaladığım gibi kalabalığın içinden kapıya doğru ittim.Bir yandan da Şöföre durmasını,bu adamı aşağıya atacağımı söylüyorum.Adam sesini çıkaramıyor çünkü elim boğazında.otobüs lütfedip DURAKta durdu Adamı aşağıya adeta attım.
Döndüm.!
İnsanlar bakıyor.!
Hiç mi erkek yok diye bakıyorum.!
Herkes başka yöne bakıyor...
Acı acı gülümsedim.
Bir taciz olayı yaşıyorum ve tepkisiz bir topluluk.Kendi aralarında yorum yaparak adamı hırpalıyorlar.Bravo kadına,kimse yapamaz tarzında sözler....
Ben bunu beklemiyordum.
Değerlerimizi yitiriyoruz galiba...
Kendini kurtarıyorsan kahramansın,kurtaramıyorsan zavallısın yani..
Arabadan inmek istedim ama inmedim.Bu olaya sebep ben değildim. Yıllar önce Bir öğrenciye tacizde bulunan bir adamı da aynı bu şekilde attığımı hatırlıyorum da...
İnsanları kınıyorum..
İşin komik yanı neydi biliyor musunuz? Bütün yolu insanlarla aramda en az 15 cm aralıkla bitirdim.Kimse bana değil dokunmak,yakınlaşmak bile istemedi herhalde...

Ayşem'e anlattım.Ağzı açık dinledi.Üzüldü.Ve kendisinin de o gün bir araba sıkıştırınca arabayı kaldırıma sürttüğünü anlattı.
Güne iyi başlamış olduk iki arkadaş.
Ve Ayşem her lafın başı "dikkat edin"tarzında espriler yapıyor.Ben de kızdırmayın arabadan atarım diyorum.
Yapar mıyım...?
Emin olun kendimi tanıyamadım.Zannetmeyin ki kabadayı bir insanım.
Haksızlık ve kötü davranışlara tepkim sert olabiliyor...

15 yorum:

YILDIZNAF dedi ki...

Yasadiklariniza cok uzuldum. Ben de universitede okurken bir kiz cocuguna ayni sekilde surtulmeye calisan adami atmistim tipki ayni sekilde ve hatirliyorum herkes ben deliymisim gibi bakmisti. Ne aci, bananeciler o kadar cok ki... Benim basima gelmemesi icinde kendimi hep korumak zorunda kaldigim o gunleri hatirlayip icime sikintilar oturdu. Ne aci, ne aci...Buyuk gecmis olsun. Insanin iyilige guzellige karsi inanclari sarsiliyor bu sapikliklari gorunce. Ve hepimiz kiz cocugu sahibiyiz. Allah yavrularimizi korusun. Bizim yasadiklarimizi ne yasasinlar ne tanik olsunlar....

Adsız dedi ki...

Tütücüm,çok üzüldüm.Bu dediğin,pazartesi günümü oldu?Ogün kiminle konuşsam,hep bir aksilik yaşamıştı da.....Umarım bir daha,bu gibi pisliklerle karşılaşmazsın......Sevgiler......

hilal imrak dedi ki...

ya aynısını bende yaşıyorum tütücüm insanların bu kadar duyarsız olmasını içime sindiremiyorum, bazı otobüsler sanki içinde hiç yolcu yokmuş gibi acayip hızlı gidiyorlar tam bağırıcam yine kendime kızıyorum hep senmi yapıcaksın, bu kadar insan var niye kimse korumuyor kendini diye ama yapabilecek bişey yok insanlara anlam veremiyorum bizim gibi duyarlı insanlar artık tek tük kaldı neyse sen rejime devam et öpüldün:)

Minik Kus dedi ki...

Gecmis olsun mu ne desem bilemedim. Malesef ki her bayan gibi ben de bu tur olumsuzluklari yasadim. Bence cok guzel yapmissin, hakettiginden az bu yaptigin. Kabadayilik falan gibi kimse dusunmez inan. Ben de sesimi yukseltirim boyle bir durumda ama inan senin gibi tutup atamam, adam beni tuttugu gibi atar heralde. Aslinda guclenmek ve savunma teknikleri ogrenmek lazim. Tekrar gecmis olsun :(

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Benim de buna benzer bir olay yillarca once basima gelmisti, yaklasik 25 yil once filan sanirim:)) otobus soforu otobusu saga cekip usenmeden arkaya gelip adami pata kute tekme tokat dove dove asagi atmisti, yanindan gectigi tum adamlar da bi yumruk, tokat sallamisti..
ben bu isler hala oyle halloluyo saniyodum:(
haklisin tutucugum, insanlar gittikce duyarsizlasmaya basliyor galiba :(((

etki alanı dedi ki...

Sevgili Yıldızım
Arabada öylesine bir gerginlik vardı ki,kendimi soyutlayıp dışarıya dönük durdum ki,kendimi uzaklaştırayım diye.O kadar uzaklaşmışım ki adamın yakınlığını hissetmemişim.Aslında biraz da kendime kızdım.Nasıl anlamadım diye.Herneyse geçti deyip işi gırgıra vuruyoruz.Çocuklarımız en yanlış zamanda büyüyorlar.Ama savunma mekanizmalarını kendileri kuracaklar artık.
Kendinize iyi bakın.


Suzi'ciğim
Evet.Konuştuğumuz gün olmuştu.Ama artık sinirlerimiz o kadar bozulmuş ki her lafın arasında "arabadan atarım""kızdırmayın arabadan atar" tarzında krize sokan ses efektleriyle işi gırgıra vurduk.Her yer maganda kültürüyle dolmuş.Bazen gözleriyle genç kızları taciz edenler var.Hemen yanlarına gidip,kızları tanıormuş pozisyonunda,adama dikkatli ol bakışları atıyorum.
Tanımam etmem,ama duyarlı olunca dayanamıyorsun.
Eğer adamı atmasaydım çok üzülürdüm.
Rahatladım.


O kadar doğru söylüyorsun ki Hilal,Bir keresinde şoför o kadar hızlı gidiyor ki insanlar söyleniyor ama müdahele eden yok.Tabii bendeniz "En kahraman Rıdvan" atılıp ;"Tuvaletiniz mi geldi" diye bağırarak sorduğumda,şaşkın vaziyette "hayır" diyerek bana baktı."o zaman niye hızlı gidiyorsunuz.Ralli arabası gibi"dedim.Adam gülmeye başladı ve yavaşladı.Bu böyle bir şofördü.Kaç kez şikayette bulunduğumu hatırlamıyorum bile.Özellikle Eminönü arabalarındaki mavi otobüsler potansiyel akıl hastası gibiler.Bana da ne oluyorsa...Duyarlılık başıma dert açacak ya bakalım.!
Öpüyorum seni..


Sevgili Minikkuş
Bu işler ders almakla filan alakalı değil.Aniden nasıl tepki verdiğini anlayamıyorsun.Adamın boyu 1,80 rahat vardı.1,60 lık boyumla planlasam yapamazdım.Aniden olunca birden atladım.Hareket bile edemedi.Bence o da böyle bir hareket beklemiyordu.Gafil avlandı.Diyorum nasıl kapıya kadar götürmüşüm adamı anlamadım ben de.Bir deli kuvvetim gelmiş yani..
Ama şunu anladım ki insanın katil olması an meselesi.Anlamadan ve tepkisel.
Demek ben de korkunç olabiliyor muşum.
Sinemacılara duyurulur.Korkunç bir film çevirebilirim.!!!!
Sevgiler..


Gulteınen
Bravo o adama.Biz de durağa kadar durmadı.yok böyle bir şey.!
Eh Yeni bir kahraman doğuyor demek.Süpermen,he men,Batman den sonra(ismim T.Erman ya!)Termeeennn olarak ortadayım artık.Sapıkların korkulu rüyası.
Gördüğün gibi o günden sonra bu haldeyim...!!!
Öpüldün...

NiNo dedi ki...

bu neya yuh yani valla hala bole ayilar var demekki yani kusura bakmayin sevgili ayi kardesler aslinda sizlere hakaret oldu afedersiniz yahu bunlara bi isim vermeli ve ttecrid edilmeli bunlar ya bizimde toluma bak yuh yani yuh daha dicek bisi bulamadim cok gecmis olsun canim :( cok uzuldum ins birdaha yasanmaz boyle tatsizliklar

etki alanı dedi ki...

Adam gafil avland� zaten.Bir daha cesaret edece�ini sanmam.B�yle birdavran� beklemedi�i i�in tepki bile veremedi.Bendeki cesarete ben de �a��rd�m.
Kimsenin ba��na gelmemesini diliyorum.Sevgiler Nino'cu�um.

Adsız dedi ki...

etki alanıcığım senin kimlerlle aranda 15 santim fark var öğrenmek isityorum???????:D:D:D:D:D:D:D

Adsız dedi ki...

Itѕ such as you learn my mind! Yοu apрear to κnow sо much about this, likе you wrote the guiԁe in it or
something. Ӏ feеl that you just can do
with а few % to force the message house a bit, but instead of that, this is great blog. A great read. I will definitely be back.

Also visit my weblog - click here now - 1kviews
my page: check it out - 1kviews

Adsız dedi ki...

It's amazing in favor of me to have a website, which is beneficial for my know-how. thanks admin

Also visit my blog post; check it out - 1kviews
My webpage :: follow through - 1kviews

Adsız dedi ki...

I аm extremely impresѕed ωith your writing
ѕkills аs well аѕ ωіth the stгucture to your blog.
ӏs this a paіԁ subject matter
or diԁ you mоdify it youг ѕеlf?
Anyway stay up the nice high quality writing, it's uncommon to peer a great weblog like this one nowadays..

Here is my homepage :: www.apparelcycle.com

Adsız dedi ki...

Ηi therе, thіs weeκend is fastidious in faνor of me, because
thiѕ οccаsіon i аm rеаԁing this grеаt
infοrmative агtiсlе heгe at my home.



Stоp by mу web sitе: Http://inforaise.net/Groups/buy-10000-instagram-followers-cheap/
My site: check this link - 1kviews

Adsız dedi ki...

Hey! I knоw this is kind of off topic but Ι was wonԁerіng if yοu knew
where ӏ coulԁ get a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having prоblemѕ finding one?
Τhanks a lot!

My site ... just click here - 1kviews

Adsız dedi ki...

I blog often and I truly appгeciate your infοrmation.
Thе article has really peaked my interest. I аm going tо booκmaгk
your website and keep checking fоr new details abоut οnce
a ωeek. Ι subscribed to your Feed too.



my weblog :: follow through - 1kviews
my web page - http://tendancetv.us/