8 Eylül 2007 Cumartesi

YIKIN HEYKELLERİMİ
















"Ey milletim,
Ben,Mustafa Kemal'im...
Çağın gerisinde kaldıysa düşüncelerim,
Hala en hakiki mürşit,değilse ilim,
Kurusun damağım,dilim.
Özür dilerim...
Unutun tüm dediklerimi,Yıkın,diktiğiniz heykellerimi.


Özgürlük hala,
En yüce değer,
Değilse eğer...
Prangalı kalsın diyorsanız,köleler...
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın,diktiğiniz heykellerimi..


Yoksa ,çağdaş medeniyetin bir anlamı,
Ortaçağ'a taşımak istiyorsanız zamanı,
Baş tacı edebiliyorsanız,
Sanatın içine tüküren adamı...
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın,diktiğiniz heykellerimi...


Yetmediyse acısı,şiddetin,savaşın,
Anlamı kalmadıysa
Yurtta sulh,dünyada barışın.
Eğer varsa ödülü,silahlanmayla yarışın.
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın,diktiğiniz heykellerimi...


Özlediyseniz fesi,peçeyi,
Aydınlığa yeğliyorsanız,kara geceyi..
Hala medet umuyorsanız
Şıhtan,şeyhten,dervişten...
Şifa buluyorsanız,
Muskadan,üfürükçüden...
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın ,diktiğiniz heykellerimi...


Eşit olmasın diyorsanız,kadınla erkek,
Kara çarşaf girsin diyorsanız
Yobazın gazabından ürkerek....
Diyorsanız ki okumasın,
Kadınımız,kızımız;
Budur bizim alın yazımız...
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın, diktiğiniz heykellerimi...


Fazla geldiyse size Hürriyet,Cumhuriyet,
Özlemini çkiyorsanız,
Saltanatın,sultanın...
Hala önemini anlamadıysanız,
Millet olmanın...
Kul olun,ümmet kalın,
Fetvasını bekleyin,şeyhulislamın...
Unutun tüm dediklerimi,
Yıkın,diktiğiniz heykellerimi...
BENİ RAHAT BIRAKIN..

Süleyman Apaydın'ın bu şiirinden sonra birşey söylenemez değil mi?
Tufan Türenç köşesinde yayınlamış.

Geçen gün,bir eczanenin duvarına yapıştırdığı bu şiiri yazmadan çıkmadım dükkandan.Beni çok etkiledi.Paylaşmak istedim.

11 yorum:

GÜL BAHÇESİ dedi ki...

ilgine teşekkür ederim etki alanı. ne kadar güzel bir şekilde günümüzü anlatıyor değil mi şiir... emeğine sağlık...

Tijen dedi ki...

Sevgili Tütü,
Seni linklerime ekledim. GÜzel yorumların için çok teşekkür ederim.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Bu yil 13 yasinda olan yigenim Onur bu YIKIN HEYKELLERIMIyi okuyordu nette gecen sene.. anaa baktim pitir pitir goz yaslari dokuyor, bakiym dedim bu cocuk neye bakiyor..
baktim..
sarildik..
beraber doktuk pitir pitir..

saol tutucugum hepimizle paylastigin icin bu dokunan yaziyi...

anemon dedi ki...

bu şiirin üstüne haikaten söylenecek bir sey yok tesekür ederim paylastığın için

etki alanı dedi ki...

Senin gibi gençleri çok seviyorum Gül bahçesi.
Duyarlılığın örnek olmalı.
Umarım çok kişi bloğunu ziyaret eder.Bush'la ilgili resimleri,Atatürk şiirini ve özellikle Yoksa siz kapitalizmin iyi birşey olduğunu mu düşünüyorsunuz bölümünü görmelerini isterim.
Sevgiyle kal


Sevgili Tijen
En kısa zamanda kitaplarına ulaşıp,okumak istiyorum.Ben de teşekkür ederim


Gulteınennnnn
Yeğenini yürekten öpüyorum.İlgisini çekip okumuş ya bravo!
Pek hassasım bu günlerde.Sebepsiz gözyaşı bile akıtabiliyorum.Sanırım vanalar bozuldu.Bu şiir de üstüne gelince ortalık su içinde kaldı.
Kim demiş kuraklık var diye...



Sevgili civciv
Teşekkür ederim.

lalecik dedi ki...

Tütücük, bu şiiri okuduktan sonra atatürk heykellerini utançla yıkasım geldi. Acı çok acı, hafta sonu sınavlarım vardı, sinava girdiğim sınıfta Atatürk'ün "Gençliğe Hitabı"nı tekrar tekrar okudum. Artık utanıyorum bu sessizliğimden.
Sevgiler.
Not: Ayşeme selam söyle ben yorum yazmasam ne arar ne sorar:)

daimamutfak dedi ki...

Sevgili Tütü,
Bloga girer girmez o çok sevdiğim doris day parçasıyla karşılaştım.
Bizim parçalarımızdan biri o da..
Yanlız içim acıdı şu şiirle.
Gerçekler acıdır derler ya evet aynen öyle.
Biliyor ve okumuştum.Birkere daha içim sızlayarak okudum..
okumaz olaydım..
neyse...
Diğer yazılarınıda okudumda sarımsakla ilgili söyleyeceklerim var.
Annem yapmıştı bu karışımı .Canım anneciğim o kış hiç grip olmadı.Hep öksürür dururdu..
Yanlız onun karışımında sarımsaklar duruyordu.O her sabah kahvaltıdan sonra 1 yemek kaşığı yutardı..Hiç ödemi kalmadı..Bacakları zayıfladı..
Romatizma ağrıları azaldı...ciddiyim.
Ben her yazılana itibar etmem ama bu kanıtlandı tarafımdan.
Ellerine sağlık.Duymayan bilmeyen bilsin..ne iyi etmişte paylaşmıssın..Blogunuza kaç defadır yazı göndermeye çalışsamda başaramadım.Bu konularda acemilikte var..tüm bloglar harikalar yaratıyor.Benimki ise uğraş-ara-bul-dene-uygula, ile geçiyor zamanda yok..
Ben genede bloğuma ilkelliklerle yazmaya devam edeceğim.İlkel şekilde resimler yerleştirip oh nede güzel oldu diyeceğim..keyifle seyredeceğim.Bu işi başaracak günler gelinceye kadar..
İzliyorumda çoğu blok ki hepsi,çok profosyonel olmuşlar..sizde öylesiniz..Tebrik ederim..ellerinize sağlık.Yaa çok uzun olmuş.Yazmısımda yazmışım..Nedenki?..YAZILANI SİLMEYEYİM NE OLUR..hiç adetim değil..
Ta uzaktan,yekından,
sevgilerimi gönderiyorum..
Sizin için herşey güzel olsun..neriman

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Tütü,
Şiir mükemmel herkes okumalı ders almalı paylaşım için teşekkürler
Hayırlı ramazanlar diliyorum,
uzun zamandır yoktum bu arada bir trabzon gezisi yaptım fotolar blogda
bu arada şarkılara takıldım kaldım
superbbbbbb
sevgilerimle görüşmek üzere

etki alanı dedi ki...

laleciğim
Şiiri eczanede okuduğumda tüylerim diken diken oldu.Adını koyamadığım tavrın açıklaması karşımdaydı.Yazdım ve paylaştım.Ayşeme gelince,dikkat ettiysen kendi yazılarına bile vakit ayıramıyor.Bebişi diş çıkarıyor.Uyku nedir diye bana soruyor.İşyerindeki hareketlilikte onu yorduğu için faaliyetleri azaldı.
Yani nur topu gibi hayalet patronum olduuu...
Öpüldün ve özlendin.
Hani haber veriyim dedim.Sınav sonuçlarını merak ettim.



Daima mutfak!
Bayıldım,bayıldım ve bayıldım.!
Ne güzel satırlar bunlar.Teşekkür ederim.Doris Day hem filmlerini hem de müziklerini defalarca dinlesem de bıkmayacağım bir sanatçı.
Şiir tam onikiden vuran bir şiir.Ayrıca beni teknolojide ileri gördüğün için yanıldığını söylemem gerek.Çünkü yardımlarla öğrene öğrene,bazen öğrenememe gibi aşamalarla,ilerlemeye çalışıyorum.
Ayşem bir bilgisayar kurdu,kızım keza,oğlumla adım adım ilerliyorum.Ben de kendimi yalnız zannediyordum.Adeta destek aldım.Sağol.Atatürk resimlerini,her kıtanın altına yerleştirmeyi düşünmüştüm.Sonuç ortada.! bu da bir başarıdır.
Ayrıca böyle uzun bir yorumu görünce çocuklar gibi sevindim.Hemen iadeyi ziyaret edip,yeni birini tanımanın sevincini yaşıyacağım.
Limon karışımı yorumunu umarım herkes okur.Bilgilenmek çok önemli çünkü...
Sevgiler bırakıyorum.



One ben birşey
Nerelerdesiniz.Yeni yazılar yok.internetim bozuk zannediyordum.Bilgisayarım bozulmuş.Format attırdım.Şimdi rahatım.Hemen hepinizi ziyaret edip keyiflenmek istiyorum.
Şiir çok anlamlı.
Şarkılarımı gerçekten çok seviyorum.hep zevkle dinlediğim sarkılar.Teşekkür ederim.
Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Sanki Atamiz bu kara gunleri gorur gibiymis....

Adsız dedi ki...

Τhanks for any other grеat aгtіcle.
The place else may anyοne get that kinԁ of infoгmаtіon in ѕuch
an idеаl mannеr οf writіng?
I havе a presentation next week, and Ι'm at the look for such information.

Check out my web site :: here - 1kviews