13 Aralık 2007 Perşembe

Medeniyet...

"Halk otobüsündeyim. Gayet halk bir şekilde yolculuk yapıyorum. Hemen yanımda köyden yeni gelmiş sevimli, gariban bir kadın bir de kocası var. Ama koca aşmış bir zat, öküz veyahut ötesi hallerde seyrediyo. Neyse inicekler bunlar. Yanaştılar kapıya. Otomatik kapı birden açılınca zavallı kadın ürktü. "Anaam" diye geri sıçradı. Kocasındaki tavır ne olsa beğenirsiniz. Elleri cebinden çıkarmadan , göz ucuyla kadına şöyle bir baktı
"ne tırsıyon ulan öküz accık medeni ol " "

Alıntı
.............................

Bu yazıyı okuyunca,Mecidiyeköy'de otobüs beklerken(genelde insanların vücut dillerini izlemeyi severim)şahit olduğum bir olay aklıma geldi.
Bir çift,ama gerçekten çiftler mi diye hala düşünüyorum...
Adam köyden yeni gelmiş ve ayak uydurmaya çalışan gran tuvalet giyinmiş,belli ki çalıştığı yer böyle giyinmesini gerektiren bir kıyafeti var.Kolları uzun gelmiş bir ceketle, ama belli etmemek adına yaptığı el kol hareketlerinden ve sürekli takıldığı limuzin ayakkabılarından"ben kıroyum"diye adeta bağırıyor.Bu detayları neden söylüyorum biliyor musunuz? Birden biriyle konuştuğunu anladım ve döndüm.İfadesiz yüzle,adeta bir robot gibi itaat eden bildiğimiz köylü kıyafetli bir kadın...
Diyalogları aktarıyorum:
-"Sen otur!"
-"..........."
-"Öbür tarafa"
Kadın hemen kaydı diğer tarafa oturdu.
-"........."
-"İşim de vardı!"
Kadına ters bakmalar.
-"Hah geldi otobos"
-"......."
-"Değilmiş!
-"............"
-"Git yanımdan,otur yerine!"
-"......"
Kadın otur kalk,serseme döndü.
-"Hah geldi otobos" dedi,nihayet..
Ve parmağını şıklattı....
Kdın duymuyor..el işaretiyle gel diyor kadına.
Kadın,dalmış ne düşündüğünü anlamak zor değil ama duymadı adamı...
Adam,hala el işaretiyle çağırıyor..
Baktı ki kadın hala duymuyor...
Hem otobüse koşuyor,hem de ıslık çalıyor..
-"Hey,kalksana öküz,görmüyon mu davar, otobos geldi deyom..
-"Hay sana "deyip otobüse bindi.Kadın koşturarak,onca insanın itip kakmasıyla otobüse bindi.Adam otobüsün arkasında,kadın hemen kapının yanında süklüm püklüm giderlerken,arkalarından bakakaldım.

Kadın susmayı tercih etmiş...
Adam ,şehirli olacağım diye değerlerini yitirmiş...
Kadın,Aynı köydeki gibi tavrıyla öz kalmış ama ızdıraplı hayatıyla çaresiz yaşadığını haykıran bir sessizlikteydi...

Belkide iki yazıdaki aile de aynı ailedir....

9 yorum:

Aslı dedi ki...

İstanbul'dayken buna benzer bir olaya ben de şahit olmuştum, gerçi benimkisi taşımacılıkta çığır açmış tramvay da gerçekleşmişti ama yolcuları yine aynı "medenileşme sürecindeki erkek(?)" artık hangi imleci kullanacağımı şaşırdım nasıl ifade edilir bilmiyorum :( ve onun bu süreçteki partneri kadındı. Yazınızla o günü hatırladım birden, size katılıyorum sevgili Tütücüğüm...

Unknown dedi ki...

3 cümle yazıp sildim, eğitim, annelik v.s.yazacaktım.Ne diyorumki? Kadınlarımız kendi iradesi ile hareket bile edemiyor!

Selin dedi ki...

Ah be Tütücüm,
Çok güzel söylüyoruz da, maalesef değişen birşey olmuyor değil mi :((

kedi dedi ki...

Değil mi:(

Adsız dedi ki...

Woω, fantastic ωeblog ѕtruсtuге!
Нow lengthy haνe you ever been blogging fоr?
you made bloggіng looκ еaѕу.
The total look οf уour websіte is great, lеt alοnе the сontent!


Heгe is my blog click the link - 1kviews

Adsız dedi ki...

Ηі, Neat рost. Thеrе's a problem together with your web site in internet explorer, may check this? IE nonetheless is the marketplace chief and a good component of other folks will omit your magnificent writing because of this problem.

Here is my blog :: www.winkedin.com

Adsız dedi ki...

I raгеly leave сommеnts, however I browsed a bunсh οf comments here "Medeniyet...".
Ι асtually do have a сouple of questions for you if іt's allright. Could it be simply me or do a few of these responses come across like they are left by brain dead folks? :-P And, if you are writing on additional places, I'd lіκe tο keеp up with
anуthing new you hаve to post.

Cοuld you make a list of every оne οf уοuг public pаges liκe your
Faсebook page, twitter feed, or linkedin pгofile?


Feel free to visіt my web blog - www.peopleofghaziabad.org

Adsız dedi ki...

I am really thankful to the owner of thiѕ ωeb page who has shагeԁ thіs wonderful article at here.


Stop by my blog ... in order To - 1Kviews

Adsız dedi ki...

Ηі to evеry one, for the гeaѕon that I am in fаct eager of reading this wеblog's post to be updated regularly. It includes pleasant material.

Here is my web blog; likedspace.com