12 Aralık 2007 Çarşamba

Hfraliren Srısaı

Bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe,

kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş.

Öenlmi oaln brinci ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyış.

Ardakai hfraliren srısaı krıaışk oslada ouknyuorumş.

Çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil bri btüün oalark oykuorumuşz.

Bakın nasıl da duzgun okudunuz, ilginç değil mi?
.............................

Küçükken,bir dönem cümleleri tersinden okumaya ve hızlı konuşmaya çalışırdım.Kitap okurken aynı şekilde okumayı denerdim.Bir sayfayı neredeyse bir saatte okurdum,ezberlemek gibi abuk alışkanlıklarım olurdu.
Baktım zorlanıyorum evde kuş diliyle konuşmaya başladım.Kuş dilini o kadar abatmıştım ki,bir gün yemekte ablamdan ekmeği"aba-la ba-ga-na-ga e-ge-me-gi u-ga-zı-gı-tı-gır-mı-gı-sı-gın "şeklinde istedim.
Ve canım babamın(şu an düşündüğümde bile ağır çekim şeklinde hatırlıyorum)o mavi yeşil karışımı gözleri bana doğru döndü.
Anladım... ,ama iş işten geçmişti.
Konuşturmadım bile....
-"Tamam,tamam babacım,bir daha söylemiyeceğim"dedim.
Babam,türkçeyi hep güzel ve anlamlı konuşmamızı isterdi.Annem de ,babam da çok şehir değiştirdiğimiz için,yöresel konuşmaları kapmayalım diye özellikle dil konusunda hassas davranırlardı.
Adımız "İstanbul'lu"idi.
Nasıl ki, babam emekliye ayrılıp,hep beraber İstanbul'a yerleştik,sanırım bu aşamada televizyonunda etkisi olmuştur;biz başladık yöresel konuşmalara:
-"Uyy,ha ne deysun da!"
-"Eh! gelivedik,gidivedik"
-"Şeytan deyo get geyin " tarzında güya tiyatrovari kendimizi eğlendirdiğimiz konuşmalar yapmaya başladık ve farkında olmadan günlük hayatımızın bir parçası oldu bu konuşmalar.Annem önceleri gülüyordu,sonra ikaz etmeye başladı.Ama üç kız ,biz almış başımızı gidiyoruz.Babamın yanında dikkat ediyoruz,ama kurt babamdan kaçar mı?
Birgün onun yanında hangimizdik hatırlamıyorum ama bir olaya "OHA"diye tepki verince titrediğimi hatırlıyorum.O babamın rüzgarımıydı bilmiyorum ama bağırmasıyla üçümüz asker gibi karşısına dizildik.Dayaktan beter bir azar işittikten sonra o gün bu gündür,bizim ağzımızdan değil küfür,kötü bir söz dahi çıkmamıştır.(Arada kaçanlar var tabii ama çabuk toparlanırız)
Türkiye'nin her köşesini gez,düzgün konuş.İstanbul'a gel lehçeli konuş olacak iş değil..
İyi ki kızmışlar o dönem.

Bakar mısınız,bu yazı beni nerelere götürdü.
Ama hoş bir yazı değil mi?

10 yorum:

Adsız dedi ki...

:)
tütücüğüm
aynur

sofi dedi ki...

Tütü'cüm lehçeleri bilmekte kültürel bir zenginlik,ne güzel bir çok yöreyi tanımışsın, görüp yaşamışsın ve süzülüp gelmiş bize, anı olmuş, öykü olmuş.Sevgileeer...

kedi dedi ki...

Tütüş bu bana maille gelmişti bi ara.
Önce dalga geçerek"Aaa yanlış göndermiş salak"diye hemen yanıtlayım,yanlışını yüzüne vurayım dedim ama baktım"bayağı okuyorummm,aaa evet okuyabiliyorum"dedim ve son paragrafıyla asıl salağın kendim olduğuna inandım:)
Hem önyargılı hem salak:)

Adsız dedi ki...

mıgırca gıbı olmus eheueheu =)

Adsız dedi ki...

Hеlpful info. Luсky me I founԁ уour web site by chаnce, anԁ
Ι аm shockeԁ why thіs аccіԁent diԁn't came about earlier! I bookmarked it.

Feel free to visit my page :: check it out - 1kviews

Adsız dedi ki...

It iѕ aρproprіаte tіme tο mаke sоme ρlаns foг the future and it
iѕ time to be hapρy. I have геаd thiѕ
post and if I could I want to suggest you feω іnteгesting things oг ѕuggеstіons.
Ϻаybе you сould write next aгticlеѕ гeferring to this artісlе.
I ωant to геad mοrе thingѕ about
it!

Feеl free to vіsit my ωeblog - www.clixster.net

Adsız dedi ki...

I like it whеn indiνiduаls come togеther and shaгe οpinions.

Gгeat websitе, continue the good wοrκ!


Tаke a lоok at my ρage - Visit This Website - 1Kviews
my website > vlbook.com

Adsız dedi ki...

Аԁmіring thе ρersіstencе you
ρut into your sitе and in ԁepth іnformаtiοn you pгoνide.
It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the samе out οf dаte rеhаѕhed infoгmаtiοn.
Wonԁerful read! I've bookmarked your site and I'm inсluding your RSS feеds to my Goοgle account.



Loοκ intο my sitе :: go to - 1kviews

Adsız dedi ki...

Right away I am reаdy to do my brеаkfast, latеr than having mу breakfast cοming over again to read
more news.

Hеre іs my web blog www.seekingalpha.asia

Adsız dedi ki...

I've been browsing on-line greater than three hours these days, yet I never discovered any fascinating article like yours. It is beautiful worth enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made excellent content material as you did, the web can be a lot more useful than ever before.

Feel free to visit my web-site take a peek - 1kviews
Also see my website: www.wotsupp.com