5 Aralık 2007 Çarşamba

Evden para kazanmanın Yolları....

Emekliye ayrıldıktan sonra,bir müddet evde oturmak bana çok iyi geldi.Kendi paramı kazanmanın önemini anlatan olaylarla karşılaşınca,araştırmaya girdim,ama hep boş döndüm.Kızım o zamanlar ilkokulu yeni bitirmişti.Tatilde her çocuk gibi dışarda oyun oynarken birgün telaşla geldi.
"Anne ben dışarıda bir şeyler satmak istiyorum"dedi.
"Neden "dedim
"Bütün çocuklar,ya sakız satıyorlar ya da cola"dedi"Ben de birşeyler satmalıyım"diyerek direnen bir sesle beni iknaya çalıştı.
Ben şaşkın;
"Kızım ne satabilirsin ki " diyorum ve bir yandan da isteğini köreltmemeye çalışıyorum.
"Toka olabilir ya da takı olabilir"diyor inatla...
Nereden alınır bilmem,evde hiç boncuk yok derken,birden aklıma hiç kullanılmamış,her genç kızın çeyizine konulan ,gün gelir lazım olur denilen tülbentler geldi.Gün geldi deyip kenarlarındaki boncukları söktüm.Ne yapabilirim diye düşünürken,taaaa ortaokuldayken,bir elişleri ansiklopedisinden kendi kendime öğrendiğim 'Fas işi'boncuk örme tekniğini çözmeye çalıştım.En basit papatya figüründen kolye ve bilezik yaptım.Tam üç takım çıktı.
"Hadi bakalım buyrun küçükhanım"dedim.
Sevinçle küçük bir tepsinin içine özenle güzel bir eşarp yerleştirdi ve takıları yerleştirdi.
Güldüm.Akşama kadar rahatım diye düşünürken kapı çaldı.
Zeynep kapıda.
"Kızım ne oldu"
"Anne sattım hepsini"
"Nasıl yani,daha on dakika olmadı"
"Sipariş bile aldım"deyince şaşırdım.
Tabi en yakın kırtasiyeden alınan boncuklarla yapılan işler beni sarmaya başladı.Yavaş yavaş Eminönüne doğru gitmeye başladım ve takılar elimde birikmeye başladı.
El emeğini değerlendiren bir vakfa üye oldum.Ama orada yapamadım.Çevreden Ortaköy'de tezgah aç önerileine hiç sıcak bakamadım.Hem daha Fırat çok küçüktü hem de memur zihniyeti olan bir insanın işporta tarzı bir satışı kabul etmesi zordu.Bunun için biraz dişli olmak lazım diye düşünmüştüm.Şimdi öyle düşünmüyorum ama o zaman O düşüncedeydim.İnsan zamanla pişiyor...
Evde kadın dergilerini karıştırırken,son sayfasında firma telefonlarını gördüm.Doğrudan Vakko'yu aradım.Doğru kişiye ulaşana kadar epey telefon trafiği yaşadım.Ertesi güne randevu aldım ve Merter'deki merkezine gittim.İlgili şahıs;
"Biliyor musunuz,biz de böyle otantik çalışan kişilere ulaşmaya çalışıyorduk,sizi tasarımcımıza yönlendireceğim"dedi.
Ve ne tesadüf ki tasarımcının atölyesi benim eve yakın bir mesafedeydi.Hayat hanım benim için çok önemli bir insandır.İlk karşılaşmamızı hiç unutmuyorum.Çantayı masaya boşalttığımda bir çığlık attı.Ve yardımcılarını çağırdı.Atölye Metrocity'nin arkasında,dışarıdan bakıldığında sıradan,ama içi olağanüstü dekorlu bir atölyeydi.
"Bakın ,bakın bir hazine bulduk"dedi.
Ben şaşkın...
Evden dışarıya çıkmadan,boncukları dahi kapıma getiren,modeli gönderip yaptıran bir firmaydı.Evimde çocuklarımın bana en ihtiyaç duydukları anda,hem para kazanıp,hem de onların yanında olabiliyordum.
Hikaye böyle başladı.Park Bravoyla devam etti.Araya Elle,Ayyıldız mayoları,Fabrika ve hotiç gibi markalar girdi.Bir firmanın defilesinde 15 tasarımım yer aldı.

Bunu niye anlattım?

Büyük firmalar ulaşılamayacak kadar uzakta değiller ve el emeğine çok önem veren firmalar çoğunlukta.

Lütfen el emeğinizi değerlendirecek yerlere ulaşın.Dolaştığım bloglarda öyle güzel tasarımlara rastlıyorum ki değerlenmeleri lazım diyorum.Bir çok insan nasıl ve nereye başvuracaklarını şaşırıyorlar,ve bilemiyorlar.

Bir yazıya rastladım.Belki nereden başlayacağını bilmeyenler vardır.
Dileğim doğru yerlere ulaşılması ....
Herkesin yapacağı bir iş mutlaka vardır.

Lütfen okuyun!
...........
Oturduğunuz yerden evde iş ile evden para kazanmanın yolları
Aile bütçenize katkıda bulunmak istiyorsunuz, fakat tam gün çalışacak zamanınız yok. Evde, çayınızı yudumlarken, üstelik ev işlerinizi veya ailenizi ihmal etmeden de para kazanabilirsiniz.

Çoğu kadın, çocuğu okula başladıktan sonra evde bir başına büyük bir boşluğa düşer. Oysa durum göründüğü kadar vahim değil. Çünkü günümüzde evde çalışarak da para kazanmak mümkün.



Keyifli uğraş: Temsilcilik
Kozmetik markalarından ev araç gereçlerine kadar temsilcilik sistemi ile ürün pazarlayan firmalar mevcut. Bu firmaların en önemli özelliği, ürünlerinin mağazalarda satılmıyor olması. Dolaysıyla müşteri, ürünü temsilciden temin etmek zorunda. Temsilciler ister kendi evlerinde ister müşterinin evine giderek ürünlerini tanıtıp pazarlayabiliyor. Firma, temsilcilere bunun karşılığında belirli bir komisyon ödüyor. Kazanacağınız ücret performansınıza bağlı. Bu tür bir işe başlamak için temsilcilik usulü satış yapan firmaların internet sitelerinden yararlanabilirsiniz.

Öneri: Avon: www.avon.com.tr
Oriflame: www.oriflame.com.tr



Tekstilin süsü püsüMağazalardan satın aldığımız boncuklu, işlemeli kazak ve tişörtlerin çoğunun hala elde hazırlandığını biliyor muydunuz? Bunun için tekstil firmaları, giysilere yapılacak boncuk veya işleme işlerini aracı kurumlara devrediyor. Aracı kurumlar özellikle ev kadınlarından oluşan ekiplere sahip. Kuruma başvurduğunuz taktirde işleyebileceğinize inandığınız miktarda ürün alabilir ve evinizde otururken işleyebilirsiniz.

Öneri: Size en yakın konfeksiyon atölyesine veya tekstil firmasına danışabilirsiniz.



Yabancı dilin artısı
Bir yabancı dile çeviri yapabilecek derecede hakimseniz ve bir bilgisayarınız varsa, evde çevirmenlik yapabilirsiniz. İngilizce, Fransızca ve Almanca'nın dışında İtalyanca, İsponyalca gibi daha az bilinen diller son yıllarda bir hayli ilgi görüyor. Çeviri bürolarını telefonla arayarak veya bizzat başvurarak çevirmen açığı olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Çeviri bürolarında genelde broşür, kullanma talimatı, hukuki veya tıbbi metinlerin çevirileri yapılıyor. Bunun dışında büyük kitap evlerine de çeviri yapabilirsiniz.

Öneri: EC Tercüme gibi internet üzerinden çeviri bürolarına ulaşabilirsiniz.



El emeği göz nuru dantel
Geçmişte olduğu gibi günümüzde de dantel, evlenme çağındaki kızların çeyizlerinde birinci sırada yer alıyor. Çevrenizde evlenmek üzere olan veya çeyizini hazırlamak isteyen genç kızlar varsa, annelerine kızlarının çeyizlerinin ne durumda olduğunu sorun. Dantel takımları henüz tamamlanmadıysa, belli bir ücret karşılığında hazırlamayı teklif edin. Eğer bir sayfiye yerinde oturuyorsanız, yaz aylarında turistlere yönelik hediyelik eşya satan mağazalar için de dantel hazırlayabilirsiniz.

Öneri: Komşularınıza veya yakın çevrenize başvurabilirsiniz.



Ahşap boyama
Hediyelik eşya mağazalarında satışa sunulan ahşap boyamalar büyük rağbet görüyor. Bu tür eşya satan mağazalara ahşap boyamaları ne şekilde tedarik ettiklerini danışabilirsiniz. Boyama konusunda kendinize güveniyorsanız, mağazalara boyama hazırlamayı teklif edebilirsiniz. Öğrenmek için ise çeşitli kurslara başvurabilirsiniz. Özellikle Halk Eğitim Merkezleri'nde boyama kursları bulunuyor.

Öneri: Oturduğunuz şehirdeki hediyelik eşya satan mağazaları araştırabilirsiniz.




Kaynak: http://www.ailemveben.com.tr/hayatin_icinden/kariyer/00402/

Ek bilgi için ilgili anahtar sözcükler: evde iş, evde para kazanmak, evde para kazanmanın yolları, evden iş, evde para kazanma yolları, evden para kazan, evden para kazanmak, kolay para kazan evden, evde yapılabilecek iş ilanları, evde ticaret, evde para kazanma, evden para kazanmanın yolları, evde nasıl para kazanılır, evde iş programı, evde is, evde tasarruf, evde satış, evde para kazanmanın yöntemleri, evde para kazanmak istiyorum, evde para kazandıran işler, evde oturdugun yerde para kazan, evden para kazanma yolları, evden para kazanmanın yollari, evden nasıl para kazanabilirim, evden kolayca para kazanma, evde nasıl para kazanma yöntemleri, evde kazan, evde internet para kazan, evde büro, takı tasarım







www.ParaKazanmaYollari.com

19 yorum:

MoonSun11 dedi ki...

Ne guzel fikirler veriyorsun sevgili Etki Alani, ben de arastirmaya basladim coktan ama gonlum hep akademik calismalarda oldugu icin vakit buldukca ugrasiyorum butur seylerle ama inanilmaz keyifli anlatamam sana :))

suzan dedi ki...

Ah Tütücüm aaaaaaaah,çok önemli bir konuya parmak bastın...Bende bir şeyler yapmak istiyorum.Ama kendimi şu aralar o kadar yetersiz hissediyorumki....en kısa zamanda tükkana gelmem lazım,kendimi iyi hissetmem için....

sofi dedi ki...

Tütü'cüm tam ihtiyacım olan şeyleri yazmışsın, ev ve iş bir arada, inşallah böyle bir kulvar yakalayabilirim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

çok güzel fikirler ama ben nasıl yaparım bilemiyorum ben içine kapalı biriyim çok çeneli diilim napcam bilmiyorum sizce nasıl yapabilirim güzel konuşurum ama neyse yinede tşkkürler bi şeyler yapmaya çalışıcam iyi günler

Adsız dedi ki...

çok güzel fikirler ama ben nasıl yaparım bilemiyorum ben içine kapalı biriyim çok çeneli diilim napcam bilmiyorum sizce nasıl yapabilirim güzel konuşurum ama neyse yinede tşkkürler bi şeyler yapmaya çalışıcam iyi günler

Melek dedi ki...

evet evden para kazanmak çokk güsel oluyor bende evden para kazanıyorum royal sales ürünleri satarak hem karı çok hem hedıye ürünlerden sende faydalanıyorsun evımın heryerınde royal sales ürünü var hem ben yararlanıyorum hemde arkadaşlarım bilgi almak isteyenler dreamlike--girl@hotmail.com

Melek dedi ki...

ayrca ürünler bitkisel ve sağlık bakanlığı onaylı olunca daha kolay satabiliyorsun ikna edebiliyorsun insanları tavsiye ederim;)

Adsız dedi ki...

merhabalar fikirleriniz çok güzel ama siz şanslıymışsınız bende minik patik şeklinde bebek şekerleri yapıyordum eskişehir deki 2 sağra bayisine gittim örnek verdim ama maalesef sipariş alamadım ama vitrinlerinde benim örneklerimi gördüm hemde benim verdiğim fiyatın 2 katına satıyorlar herkesin çevresinde elişlerini yapan birileri oluyor tanımadığım kazanacağına tanıdığım kazansın diyor bu konu beni çok üzdüğü için artık öyle bir teklif vermeyi düşünmüyorum

betül dedi ki...

ne güzel siz sanşlıymışsınız.bende çok uzun zmandır yapıyorum ve birçok yere başvurdum ama olmadı.elden satabiliyorum ama oda kısıtlı oluyor tabiki.benim amacım bu işten ek gelir sağlamak çünkü iki tane çocuğum var ve çalışamıyorum bu yüzden.ama sizin gibi büyük firmalara danışmak lazım demek ki.inancım kırılmıştı ama yazınızı okuyunca tekrar canlandı.tekrar deneme yapacağım büyük firma araştıracağım.teşekkürler bizleri tekrar canlandırdığın ve ümit verdiğin için:)))

emin dedi ki...

çok güzel fikirler

foryouforum dedi ki...

Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

www.tinyurl.com/kazancligoogle

arkadaşlar bu linkten ulaşacağınız,google her gün insan portföyünü genişlettiği bir sistem.Google ın bu sisteminden yararlanarak HER AY PARA KAZANILABİLİR.KESİNLİKLE REKLAM DEĞİL.ARAŞTIRMA YAPABİLİRSİİZ.google ın mükemmel bir otomatik para kazandırma sistemidir.(her gün 30 dk internette vakit geçirerek)

Adsız dedi ki...

www.tinyurl.com/kazancligoogle

arkadaşlar bu linkten ulaşacağınız,google her gün insan portföyünü genişlettiği bir sistem.Google ın bu sisteminden yararlanarak HER AY PARA KAZANILABİLİR.KESİNLİKLE REKLAM DEĞİL.ARAŞTIRMA YAPABİLİRSİİZ.google ın mükemmel bir otomatik para kazandırma sistemidir.(her gün 30 dk internette vakit geçirerek)

Adsız dedi ki...

www.tinyurl.com/kazancligoogle

arkadaşlar bu linkten ulaşacağınız,google her gün insan portföyünü genişlettiği bir sistem.Google ın bu sisteminden yararlanarak HER AY PARA KAZANILABİLİR.KESİNLİKLE REKLAM DEĞİL.ARAŞTIRMA YAPABİLİRSİİZ.google ın mükemmel bir otomatik para kazandırma sistemidir.(her gün 30 dk internette vakit geçirerek)

Adsız dedi ki...

FACEBOOK ORTAKLIK TEKLİF EDİYOR..SİZDE FACEBOOK ÜZERİNDEN HERAY EK GELİR SAĞLAYABİİRSİNİZ..ASLA PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ..

www.tinyurl.com/pararehberi

HATİCE EROĞLU dedi ki...

ben manisa alşehirde oturuyorum,,nasıl ulaşabilirim boncuk işleten yerlere,,yda nikah şekri yaptıranlara,,,oka yaptıranlara,,,lütfen yol gösterin ben üretmek istiyorum tembeliği sevmiyorum ,,,,,,,,,,,,,,,,,,İŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞ,,,,LÜTFEN,,DENİZLİ,,İZMİR,,BULDAN,,,

ERSİN EFE dedi ki...

Yaptığınız işe engel teşkil etmeden, sisteme üye olup, sadece 2 kişiye üyelik vererek ayda 2000 Tl'den fazla düzenli para kazanabilirsiniz. Yapmanız gereken linki tıklamak ve üyeliğinizi gerçekleştirip, 2 kişiye de üyelik vermek. Bunun dışında hiç bir çalışma yapmasanız bile sistem otomatik olarak çalışıyor ve üst hatlardan alt hatlara takviye yaparak sıraya giren herkese para kazandırıyor. İkişerli olarak ilerleyen sistem 5.derinliğinizden 1424 tl, 7.derinliğinizden ise ortalama 4881Tl. olmak üzere toplamda 6300 Tl. ödeme yapıyor. Detaylı bilgi için ücretsiz kayıt olun...

http://www.7x.com.tr/?idX=2751&idXRef

emine dedi ki...

bende kendime hem iş imkanı hem kendime güvenimi kazanmak isteyen biriydim ama gercekten türkkiyede iş imkanı cok zor sizin sayenzde iş bulma imkanım olcak teşekkürimi sunarım

evhanimlarinaisimkanlari dedi ki...

Değerli bilgiler vermişsiniz.Paylaşım için teşekkürler