6 Kasım 2007 Salı

HAVUÇ,YUMURTA VE KAHVE

Bir baba ile kızı dertleşiyorlarmış. Kızı hayatında çok sıkıntı yaşadığını ve bunlarla nasıl başedeceğini bilemediğini söylemiş babasına. Hatta sorunlar ardı arkasına devam ediyormuş hayatında.

Babası kızını dinlemiş, dinlemiş ve "gel, sana birşey göstereceğim!" diye kızını mutfağa götürmüş. Baba ünlü bir aşçı imiş.

Ocağa 3 tane eşit büyüklükte kap koymuş, 3'üne de eşit su doldurmuş ve 3'ünün de altını aynı miktarda yakmış. İlk kaba bir havuç, diğerine bir adet yumurta, diğerine ise de bir avuç çekilmemiş kahve çekirdeği koymuş.

Ve her üçünü de tam 20 dakika pişirmiş. Daha sonra ateşi kesmiş. Masaya iki tabak ve boş bir bardak koyarak, ilk önce haşlanmış havucu bir tabağa almış. Sonra artık epey pişmiş olan yumurtayı alıp bir tabağa koymuş. En sonunda da artık suya iyice sinmiş ve tam kıvamında kahve görüntüsü olan kahve'yi de bardağa boşaltmış.

Kızına şu soruyu sormuş: "Kızım ne görüyorsun?"
Kızı demiş ki: "Havuç, yumurta ve kahve."

Kızını elinden tutup masaya yaklaştırıp daha yakından bakmasını ve hissetmesini istemiş. Kızı demiş ki:"Ne görüyorum.. Haşlanmış yumuşak bir havuç (Bunu yaparken çatalı havuca batırmış ve yumuşaklığını hissetmiş), artık pişmekten içi katılaşmış bir yumurta (yumurtayı eline almış, hatta bi tarafından masaya vurup, çatlatmış ve içini görmüş) ve bir bardak kahve. (Biraz içmiş) "Hatta tadı oldukça iyi""

"Baba, bunu niçin bana gösteriyorsun?" diye sormuş.

"Bak demiş, hepsi aynı tür kapta, aynı sıcaklıkta, aynı süreyle pişti. Fakat hepsi bu etkiye farklı tepki verdiler.

Havuç ilk başta sertti, güçlü idi. Ama kaynatılınca yumuşadı hatta güçsüzleşti. Yumurta çok kırılgandı, hafifçe dokunsan çatlayabilirdi, ama kaynatılınca içi sertleşti, hatta katılaştı. Bir avuç çekilmemiş kahve ise yine sertti, hepsi birbirine benziyordu, ama ısıtılınca ne oldu, bu kahve çekirdekleri, ısındılar, gevşediler, ve içinde oldukları
suya yayıldılar. Koku yaydılar, tad yaydılar ve suyu eşsiz lezzet taşıyan bir kahve'ye çevirdiler."
"Kızım sen hangisisin?" diye sormuş adam. "Zorluklarla karşılaştığın zaman nasıl tepki gösteriyorsun?"

Siz hangisisiniz? Havuç gibi sert bir kişi misiniz, ama sorunlar yaşayınca, yumuşuyor ve güçsüzleşiyor musunuz? Yumurta gibi, içi yumuşak, her an kırılabilir bir kişimisiniz? Sorunlar karşısında (ölüm, ayrılık, krizler, vs.vs,), güçleniyor ve sertleşiyor musunuz? Yoksa bir kahve çekirdeği gibi misiniz? Kahve sıcak suyu değiştirir, hatta suyun
sıcaklığı en üst dereceye çıktığında, en lezzetli kahve ortamı hazır olur. Lezzet en belirgin haline ulaşır.

Eğer bu kahve çekirdeği gibi isen, çevrende ne kadar sorun olursa olsun, bunları olumluya çevirebilirsin. Çevrene güzel tadlar, duygular katarsın. Kendini ve çevreni daha iyi yapmak için çalışırsın.

Siz hangisisiniz?

......................................

Ben,böyle hikayeleri çok seviyorum.Çocuklarıma örnekler vererek hayatı anlatmak daha etkili oluyor.Bu yazıyı okuyunca çok hoşuma gitti.Sizinle paylaşmak istedim.

6 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Kahve cekirdegi olmak istiyorum, acaba oyle miyim ? Yoksa havuc ya da yumurtaya mi daha cok benziyorum :(
Bilemedim, kafam karisti yaff :))

♥ KNITTING ART dedi ki...

Ehhh kem-küm...
Bende kararsız kaldım doğrusu, biraz "acele" okudum ama, KAHVE sanırım canım-çok güzel bir örnek.
Yazıyı beğenmene ve hatta
"yayınlamana" elbette sevinirim. Ne kadar çok gence ulaştırırsak bu mesajı o kadar başarılı olur umarım
çünkü bu tür yazıları "gerçek olay"lardan esinlenerek yazıyorum. Sevgilerimle-Mine

Filiz Morkoç dedi ki...

Aslında hepimiz kahve çekirdeği olmak isteriz teorik olarak. ama yaşadıkça hem havuç gibi yumuşadığımızı (sivri yanlarımızı törpülediğimizi), hem de yumurta gibi sertleştiğimizi (tecrübe kazandığımızı) hissederiz bazen..

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Cok sevindim bu yaziyi gorunce, Butun Dunya dergisine bir zaman yaptigim bir tercumemdi bu..
ne kadar hos degil mi?

etki alanı dedi ki...

Aslında hepsini incelersek,kendimizi hepsine uygun görürüz.Ama en ideali Kahve galiba ,değil mi moonsun11?

Yeni arkadaşım Mine
Kapını iyi kilitlemişsin.Hırsızlık yapamıyorum.Artık uygun bir zamanda tek tek yazacağım.Teşekkür ederim.

Sevgili Filiz'ciğim
Aklımdakileri dile getirmişsin.!



İnanmıyorum gulteınen!
Ne hoş bir tesadüf.Çok sevindim.Güzel bir sürpriz olmuştur umarım?

Adsız dedi ki...

Ahаa, іtѕ nіce discusѕion cοncerning this article here
at thіs websіtе, I have reaԁ all
that, so at thiѕ tіme me alsо соmmеntіng herе.


Feel free to ѕuгf to mу wеblog: click here - 1kviews