13 Ağustos 2007 Pazartesi

Çiçek Sözlüğü

Dergiler insanı alıp götüren içeriklere sahipler.Yaratıcı ruhumuzu ortaya çıkarıp,araştırma yapmamızı sağlıyorlar.
Okuduğum bir yazı ve gördüğüm resimler,çiçekler hakkında daha derin düşünmemi sağladı.Ben çiçeklerin şekillerine uygun broş yapmayı düşünüp sıkı bir araştırmaya girdiğimde,"Beyaz Butik" dergisinin 2007 Mart sayısında ilginç bir yazı gördüm.
Çiçeklerin anlamları,duygularımızı yansıtıyormuş.Sevgimizi,aşkımızı,özrümüzü veya iyi dileklerimizi belirtmek için bize sözcülük yaparlarmış.
Paylaşıyorum:
ADAÇAYI:Eşler arasında"Biz iyi bir aileyiz"mesajıdır.
ARDIÇ:Seni koruyacağım!
ÇAN ÇİÇEĞİ:Aşkımıza sadakatle bağlıyım!
ÇİNGÜLÜ:zarif ve çok güzelsin!
ÇUHA ÇİÇEĞİ:Çok güzelsin.
GELİN EL ÇİÇEĞİ:Mutlu olabiliriz.
GÜL:Sevgiyi ifade eder.
GÜL(kırmızı):Seni seviyorum ve ihtirasla bağlıyım sana!
GÜL(kırmızı & beyaz):Birliktelik isteği.
HANIMELİ:Sana olan bağlılığım sonsuza kadar sürecek.
IHLAMUR:Evli çiftler için"Seni seviorum" anlamı taşır.
KAKTÜS:İçtenlik;Aşkımız için zorluklara katlanmalıyız!
KAMELYA:Kusursuz bir aşıksın!
LALE:Aşkı ifade eder.
MOR LEYLAK:Sana ilk görüşte aşık oldum!
MAVİ MENEKŞE:Sana sadık kalacağım.
ORKİDE:Aşkım,sen çok güzelsin.sen çok özelsin!
(Orkide:Mağrur,gururlu.
PAPATYA:Temiz bir kalbin simgesi.
PORTAKAL:Karşılıklı aşk.
SARMAŞIK:Aşkıma sadığım!
NİLÜFER:Gelecek yenileme.
BEYAZ LALE:Saflık,temizlik.
KIRMIZI LALE:Seni seviyorum.
PEMBE LALE:Anlayış.
STERLİÇE:Sıcak sevgi.

Artık çiçek alırken ya da verirken dikkatli olmalıyız.İşin içinde yanlış mesaj vermekte var.
Bütün çiçekleri çok seviyorum,ama iyi ki en sevdiğim çiçeği düşünmeden hem alabilirim,hem de hediye olarak götürebilirim:PAPATYA.!

11 yorum:

emel inam dedi ki...

Merhaba,ortancalar dayanismasi yapayim ben de sizin blogunuzu boir ziyaret edeyim istedim. Ne sevimli ne dolu dolu bir blog bu boyle... Su an burda cok gec bir saat uykuma bu kadar yenik dusen biri omasam butun gece oturup butun yazdiklarinizi okumak gliyor icimden. Ellerinize saglik butun yazdiklariniz cok guzel gercekten. Sevgiler, ML

etki alanı dedi ki...

Sevgili ML
Ailenin ortanca çocuğu olmak,aslında iyi bir sığınaktır benim için.Önümde ablam,arkamda kardeşim olunca ayaklarımı daha sağlam basıyorum.İki kuvvetin arasında,bu yaşımda bile hala garanti bir yaşam gibi görüyorum.
Blog ziyaretlerimin hepsine not bırakmıyorum.İlgimi çeken ve hoşuma giden bloglarda kesin duruyorum.Size uğrayışım bu nedenledir.
Teşekkür ederim.

lalecik dedi ki...

Nefis kadın Tütü:)Seni anladığımı seninde beni anladığını biliyorum. İnsana moral veriyor yazdıkların. Teşekkür ediyorum. Kendine iyi bak, fırsat buldukça ziyaretine geleceğimden endişen olmasın.
Öpüldün.

etki alanı dedi ki...

Hiç endişe eder miyim Laleciğim.Geleceğini biliyorum.
Güzel haberlerle....

Adsız dedi ki...

Canım Tütü,

elinde 2 kg. portakal ile gelen bir adamın aşkına inan diyorsun yani :))

Canımsın öpüyorum... Benimde en sevdiğim çiçektir papatya...

etki alanı dedi ki...

Öyle adam kalmış mıdır Zerrin'ciğim.Elimizdekileri almasınlar da.
Komik!
Çiçek demeti gibi portakal geldiğini düşünsene.Üstüne dayak ta yer.
Yine gel.

İLKAY dedi ki...

merhaba,
az önce yorumunuzu okudum...hemen ziyaret ettim günlüğünüzü...
ne çok ortak yanımız varmış...şimdilik görbildiğim kadarıyla; papatyalar, ortanca çocuk olmak,zayıflama çabaları ve kimbilir daha neler....
ne güzel bir şeyler paylaşabilmek...
Sevgilerimle,
İlkay

İLKAY dedi ki...

merhaba,
az önce yorumunuzu okudum...hemen ziyaret ettim günlüğünüzü...
ne çok ortak yanımız varmış...şimdilik görbildiğim kadarıyla; papatyalar, ortanca çocuk olmak,zayıflama çabaları ve kimbilir daha neler....
ne güzel bir şeyler paylaşabilmek...
Sevgilerimle,
İlkay

munevver dedi ki...

Sevgili Tütü, bu listede benim en sevdiğim çiçek yok ama. Sardunya. Daha önce de yazmıştım. Kendimi onlarla özdeşleştiririm. Aşırı istekleri yoktur, yaşamaları için biraz su ve güneş, bir de sevgi yeter onlara. Her türlü şarta dayanıklıdırlar, güçlü bir yapıları vardır. Tıpkı benim gibi..
Sevgiyle, Nane Limon

Selen dedi ki...

Tütücüüüüm,
Ne güzel misafirlerin olmuş geçen hafta.. Okudum bloglarında. Hele de el işi harikalarına bayıldım. Ne marifetli kadınsın yahu.
Öpüyorumm

etki alanı dedi ki...

Sevgili İlkay
Boşuna mı yorum bıraktım sanıyorsunuz.?
kendimden birşeyler bulmuşum demek ki
Teşekkür ederim.



Münevver hanım,
"İyi ağaç kolay yetişmez,rüzgar ne denli güçlü eserse,ağaç o denli sağlam olur."J.Willard Marriot
Siz hepimize örnek bir insansınız.
Yeriniz o kadar farklı ki....
Siz bizim Sardunyamızsınız.



Ah Selen!
Nasıl güzel bir gündü.Zamanın nasıl geçtiğini anlamadık.Sizlerinde olacağı bir günle tekrarlayabiliriz.
Ayrıca arkadaşlar beni onure ediyorlar.Aslında tırnak kadar tasarımlar onlar.Önem vererek bana sürpriz yapmış oldular.
Hepinize teşekkür ederim.