15 Temmuz 2007 Pazar

Bir an önce..

Aman dikkat AYŞEM!
-"Hızlı frene basma,yoksa düşecek!"
Zaten trafik berbat,köprü felç.Sıkı sıkı tutuyorum,ama dur,kalk vaziyetinde,sallana sallana gidiyoruz.kesinlikle hasar vermeden götürmek durumundayız.
Ne mi yapıyoruz?
PASTA TAŞIYORUZ!


Baştan alıyorum.
Ayşem'e,çok sevdiği bir arkadaşı;kız arkadaşına evlenme teklif edeceğini söylüyor.
Ayşem'i tanıyanlar,organizasyon yönünün ne kadar güçlü olduğunu bilirler.Hemen planlar yapılıyor,arkadaş gönderiliyor.Ve kollar sıvanıyor.
Blogdan arkadaşlar geliyor:Sevgili Yelda,Burcu ve Ufuk organize işler vaziyetinde,Ayşem'le birlikte teklif pastasına başlıyorlar.Bu zamanın nasıl eğlenceli ve güzel geçtiği konusuna değinmiyorum bile.
Ben sadece yapım aşamasını anlatıyorum.
Malzeme detaylarını bilmiyorum ama inanılmaz bir tad bıraktı damağımda.Nefis!
Şekillendirildi.
Bizim sokağın başında,yapay çiçek satan bir dükkandan çok güzel bir zemin alındı.Pasta bunun üzerine konularak sunulacak.
Ertesi gün,sevgili Miss Çilek İpek geldi.Akşama kadar onun güzel sohbetiyle şeker hamurları açıldı.Pastayı kapladılar.Renk renk minik çiçekler yapıldı.Pembe rengin hakim olduğu pastaya öyle güzel yakiştı ki bu çiçekler .
Ve ben hala bu komplonun içine dahil olmuyorum farkındaysanız.
ŞAŞIRACAKSINIZ!
Ben pasta yapmaktan ziyade seyretmeyi seviyorum çünkü.
Ancak saatler yaklaşıyor.O akşam teklif yapılacak.Köprüden geçilecek.Saat 17.Trafiği düşünüyorum....
O sırada gafil avlandım!
Ayşem elime kremayı tutuşturdu.İki yüze yakın çiçeği pastanın etrafına yapıştırmaya başladık.İpek yüzüğün konulacağı alt tabakayı çiçeklendirmeye,biz de iki kata başladık.
Bittiğinde,uzaktan bakıyoruz...
Olay muhteşem!
Ama bana göre asıl telaş burada başlıyor.
Ayşem sakin.Krema torbasını ve yardımcı techizatı yanımıza alıp arabaya oturuyoruz.
Pastayı kucağıma alıyorum.Arsa geniş olduğu için pastanın yeri çok sağlam.
Başta yazdığım efekt sesleriyle yola çıktık.
Köprüye gelene kadar çiçeklerden bazıları sarsıntıyla,bazıları da sıkı tutayım derken
dokunduğum için dökülmeye başladılar.
Pasta erimesin diye Ayşem klimayı açtı.Soğuk bir yandan,pastanın korunması için verdiğimiz mücadele bir yandan;sanki gerilim filmi çeviriyoruz.
Konuşmalar aynen böyle:
-"İstermisin zatürre olalım."
-"Biz buz tutarmışız.Önce bizi çözüp sonra pasta alınırmış"
-"Evlenme teklifi yemekten önceyse yandı."
Kahkahadan öleceğiz neredeyse.Ayşem her şekle girerek gülüyor ama ben kıpırdıyamıyorum.
Bir de Ayşem krema torbasını alıp,düşen çiçekleri yapıştırmaya başladı mı?Trafik kilit.Biraz ilerleyip durunca çiçek yapıştırılıyor.hareket edince torba elime tutuşturuluyor.Etraf merak içinde,bunlar ne yapıyor diye.
Yol açılınca Ayşem kendi camından,ben kendi camımdan pastayı göstererk yol açmaya başladık.
Görüntüyü gözünüzün önüne getirin.
Neredeyse arabadan,çizgi romanlardaki konuşma baloncuklarından çıkardığımızı düşünmeye başladım:"Dikkat pasta"-"Pastamız düşmesin"-"Allah rızası için yol" gibi.
Saat yaklaşıyor.
Gecenin sürprizi!
Lacivertin yerini bilmiyoruz.Ve arkadaşa ulaşılamıyor.
Neyse ,Ayşem bir şekilde Lacivert'in telefon numarasını buldu.Ama kalem yok,olsa da yazacak ortam yok.O direksiyonda ben pastayı tutuyorum.yüksek sesle numarayı unutmayalım dıye bağırarak tekrar ediyoruz.Artık akşamda laciverte dönüyor.Ve saat 21 e geliyor.
Yeri bulduk,telaşı personele de bulaştırdık.Herkes pür telaş arkadaşı masadan kaldırma teorileri arıyor ki pasta ne zaman masaya gitsin diye..
Uzaktan gelin adayını görmek için paparazzi titizliğinde masayı tespit ettik.Çk hoşumuza gitti.Güzel ortama pasta teslim edildi.
Teklife uzaktan şahit olduk.Ayşem ustalığını gösterip gizlice resimlerini çekti.
Hadi gidelim dedik.
Arabadaki sessizlik,rahatlık sessizliği idi.Sinirlerimiz o kadar gevşemiş olacak ki kendi halimizin analizini yapmaya başlayınca ,krize girdik.Eve gidene kadar adeta koptuk.Başımı yastığa koyana kadar gülümseme halindeydim.
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın çocuklar.......

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Tütü,anlatış şekline bayıldım.Halinizi gözümün önüne getirincede koptum.....Bu koşturmalarınıza bayılıyorum.Ayşeme selamlar..........

pecete dedi ki...

Bir dahakine kamera da koyalım bari..

nerminn dedi ki...

bu kadar yazmışsınız, insan pastanın resmini koymaz mı? çok merak ettim doğrusu. bir de hem ayşemin arkadaşı hem de teklifi alan kız çok şanslıymış. zaten laciverte de böyle güzel bir teklif gider

etki alanı dedi ki...

Sevgili Nerminn
Ben bilgisayar kullanmaya yeni başladığım için bazı kullanımlar için yardıma ihtiyacım oluyor.Yine de fotoğrafı görmek için Ayşemin yayınlamasını bekleyin.
Yazıma gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ediyor,en kısa zamanda tanışmayı ümit ediyorum.
..sevgiler

etki alanı dedi ki...

Sevgili peçete
Aslında hiç fena fikir değil!
Makbule olayları.....

etki alanı dedi ki...

Sevgili Suzan
Yazılarıma gösterdiğin ilgi için teşekkür ederim.Aslında hergünümüz çok neşeli ve hareketli geçiyor.Arkası yarın bölümü açmalıyım.....
BAKE SHOP -SİYAH BEYAZ olabilir mesela..(Siyah ben,Beyaz Ayşem)
Ne dersin?
öptüm.

Bambam Kemal ile Annesi dedi ki...

Behehe ben görüyorum Ayşem Abla ile anemi.Gerçekten süperler.Müşteriye son kalite hizmet edicez diye şekilden şekle giriyorlar ama başarıyorlar.Onların elinden bi uçannnn bi de kaçan...Onlarla vakit geçirmek harika.Moraliniz bozuksa atlayın bi araca gelin Bake Shop'a.Gülmekten yerlere yatabilirsiniz.Pastaları saymıyorum zaten.Onlar bi harikalar.ağzımın suyu aktı bir saniye...Şaka bir yana sürekli eğlenerek çalışıyorlar.en doğrusu da bu zaten değil mi.

munevver dedi ki...

Sevgili Tülay, eve döndüm ve Ayşem'den günlük yazmaya başladığını öğrendim. Aramıza hoş geldin. Çok da güzel geldin. Ne güzel yazıların var. Seni, Ayşem'i tanımaktan çok mutluyum. Yazını bir solukta okudum. Çok eğlenceliydi.
Sevgiyle, Nane Limon

Dün sana yazmıştım. Yorumları yayımlamışsın; ama, gitmediğini görünce bu sabah tekrarladım.Bir de bir şey söyleyeceğim: {:Ayşem kızma bana:} Yorumlar zaten sizin onayınızdan geçiyor. Şu "kelime doğrulamayı " kaldırsanız diyorum.

Calisan Anne dedi ki...

Sevgili tütü, Yazarlık senin damarlarında varmış meğer, gözümden yaş geldi gülmekten. Eline sağlık,
Esra

Neslihan dedi ki...

Sevgili Tütü, yazılarını okuyordum ama sana hoşgeldin demek fırsatı bugüne kaldı. Sıcaklığını yazılarına da yansıtmışsın, çok akıcı ve keyifli olmuş, diline, eline sağlık
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

:))))))))
Okurken gözümde canlandırdım. Hala gülmekteyim. Teslimat baya bir maceralı olmuş ama güzel de bir anı olmuş aynı zamanda. Pasta harika görünüyor. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

ayy ne alemsınız walla... okurken koptum resmen, bı de camdan pastayı göstermek hheeee, sız bır de arabaya tepe lambası koydunuzmu tamamdır.....
Fidan

ufukmutfakta dedi ki...

Sevgili Tütü,
yazını nefesimi tutarak okudum. Sanki sizinle beraber arabanın içinde imiş gibi hissettim kendimi. Ve final. Şimdi meraktan kıvranıyorum. Acaba teklifi alan hanımefendi gelin adayı, kendisine yapılacak olan evlilik teklifi için yapılan bu hazırlıklar ve cengaverce koşuşturmalardan haberdarmı? Veeeeee cevap ?
Bence kendisini çok özel hissetmeli, değil mi?
Çoook öpüyorum sevgilerimle.......

Adsız dedi ki...

Tülay Hanım merhaba, bloğunuz hayırlı uğurlu olsun. Tatlı dilliliğinizi bloğunuzada yansıtmışsınız. Ben kimmiyim? Lale, hani Bake Shopa gelip yakını göremediğim için şirin gözlüğünüzü kullanan:)
Sevgiler.

Berceste dedi ki...

Ayşemli bir dünyada yaşamak zaten bu olayların içinde olmayı gerektiriyor olsa gerek. O kahkahalarınız hiç eksik olmasın!

Ya evet, bir dahaki sefere kesin kamera görüntülerini de isteriz :D

Selen dedi ki...

Tütücüm harikasınız yahu,
Ben de evlilik teklifimi Lacivert'te almıştım ve biz de yeri bulurken hayli zorlanmıştık. Ama benim böyle güzel bir pastam yoktu :( Neden, çünkü eşimin Ayşem, sen ve pastada katkısı olan herkes gibi becerikli arkadaşları yoktu. Ama bizde de başka süprizler vardı, bir ara anlatırım ;)

Gülmekten ağzım ağrıdı, çok güzel anlatmışsın. Arsanı sevsinler şeker kadın :)

etki alanı dedi ki...

Sevgili Berceste
Ortam güzel olunca koşturmak zevkli oluyor.En kısa zamanda Bake Shop'ta görüşmek isterim.
Sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Sevgili Tutu

Yaziyi okurken ben de yasadim pastaya bir sey olacak panigini, resmen gerildim ya olduysa diye, ne zamnki yerine ulasti rahat bir soluk aldim bende. Hepinizin ellerine saglik, Aysem de gordum pastayi cok guel olmus. Bir de oyle guzel insanlarin eli bulasmis ki. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Tülay Hanım en kısa zamanda geleceğim Bake Shop'a. Sanırım o zaman iyice de tanışırız:)
Sevgiler.

Bölme duvar dedi ki...

tebrikler güzel yazmışşınız

Adsız dedi ki...

Нello, I еnjοy rеadіng thгough your poѕt.
I wanted to ωгite a little commеnt to suppoгt you.


Hеre iѕ my site check this page - 1kviews

Adsız dedi ki...

Hi there! I јust ωanted tο aѕk if уou еνer have any isѕues with haсkers?
My last blοg (wοrԁргеss) was
hacked and I endеd up losing seveгal weeks of hard ωork ԁuе to no data backup.

Dο уou have any methodѕ to prevent hackеrs?


Also visit my blog post: click right here - 1kviews

Adsız dedi ki...

I am actuallу thаnkful to the owner of thiѕ sіte whο haѕ shагed thiѕ greаt аrticle at herе.


my wеbsite :: funinme.com

Adsız dedi ki...

Hi, Neаt post. Thеre's a problem together with your site in internet explorer, could test this? IE nonetheless is the market chief and a good component to folks will pass over your excellent writing due to this problem.

Take a look at my homepage - visit here - 1kviews

Adsız dedi ki...

Ѕuperb post howevеr I was wonderіng if yоu coulԁ wrіte a litte more оn this ѕubjеct?
I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more. Thanks!

My web-site - take A Look - 1kviews

Adsız dedi ki...

I knοω thiѕ іf оff toріc
but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get setup? I'm аѕsuming
having a blоg like yours would сost a pretty penny?
I'm not very web savvy so I'm not 100% sure. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Appreciate it

my webpage http://tagza.com/

Adsız dedi ki...

Hellο! Someone in my Facebook group shareԁ this
sitе with us so I сamе to loοκ it over.
I'm definitely loving the information. I'm book-maгκing and ωill be tweеting this to my fοllοwеrs!
Fantastic blog anԁ fantaѕtіc style
and design.

Hегe is my wеbsіte - site - 1kviews