30 Temmuz 2007 Pazartesi

Bin Kat

Eh!
Dünya restoranları yoldaymış...
29Temmuz Pazar günü Sabah gazetesinin ekinde, Sinan Özedincik bir sayfa hazırlamış.
Ben sadece fiyatları yazıyorum.Yorumu size bırakıyorum.Çünkü benim gözlerim büyüdü;
-Beluga havyarlı Pekin ördeği:140 pound (328 YTL)
-Kendi suyunda pişirilmiş karışık deniz mahsulleri:120 pound (280 YTL)
-Tayland usulü ahtapotlu köpekbalığı yüzgeci çorbası:50 pound (117 YTL)
-Shacha usulü gümüş morina:32 pound (74 YTL)
-Zuma diye bir restoran varmış.Garsonları ukala diyor yazar.Fiyatları uçmuş(kişi başı minimum 40 pound).Ortaköy Radison Sas otelini tersında açılacakmış.
-Akaretler sıra evleri projesinde,terasta Spise Market olacakmış.(Japonya dan suşi)
-Esentepe'de Kempinski Astoria'nın son iki katında Cipriani,Nobu,Buddha Bar açılacakmış.
-İstinye Park AVM de Rainforest Cafe (2006 yı 350 milyon dolar ciroyla kapatmış).
-Nişantaşı City's Alışveriş Merkezinde L'Entrecote Cafe de Paris açılıyormuş.Bir sosu varmış,İsviçre'deki dağların eteklerinden toplanan gizemli 49 çeşit baharat ve tereyağının harmanlanmasıyla oluşuyor.
-Soho Hause yer arıyormuş.
Sevgili Hanımlar!
Farkında mısınız,İstanbul adını bilmediğimiz tatlarla kuşatılıyor.
Hepinizi organize edip,tariflerinizi büyük lokantalara ,patentli pazarlayacak birileri kuşkusuz vardır.
Biraraya gelip,Dünyaca ünlü mutfaklara bir el atsanız diyorum.
İyi bir prezantasyonla neden olmasın!
Şundan kesinlikle eminim.Hepsinin tozunu attırsınız.
Hem de bin kat........

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Tütü'cüm kesinlikle sana katılıyorum. Bu kadar becerikli ve yetenekli hanım varken gerçekten hepsinin tozunu arttırırız. Tükkana fırsat bulursam tekrar gelmek isterim. Yiyemediğiniz turtalardan yaparak tabi. Öpüyorum seni ve ron ron ron'unu ve tatlı bebişi. Ron ronada selam. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Tütücüm , ben mümkünse " Altın Tepside Portakal Soslu Ördek " alayım...Yurdum ticaret mantığı sosyalleşmeyi ve medenileşmeyi hiç bilmediğimiz lezzetleri mutfaklarımıza-menülerimize yerleştirmekle-Avrupalı olacağız ya-bir tutuyor.
Kendi memleketimizin tarlalarında yetişen has hormonsuz tatları bilmeden , Alp eteklerindeki baharatları gönül rahatlığıyla mideye indirip , üstüne bir sigara yakıp , yorum yapacağız..Heyhaattt !! Beni bi salsalar çayıra bak neler diyeceğim ama sığamayacağım buralara..

Oya Kayacan dedi ki...

Herkes gibi Tütü desem ayıp olmaz değil mi? İyi ki gelmişsin benim oraya Tütü, kalp kalbe karşıymış bak; "ah yok mu bu kediciler" hesabıma kaydettim hemen seni yani...
Yok canıııım fazla kalabalığa gerek yooook, ben alır götürürüm bu işi yanıma bir tatlıcıbaşı vereceksiniz sadece.

etki alanı dedi ki...

Ah pastarda!
Ben de emekli maaşımın yettiği bir porsiyon yemek üzerine düşünüyorum.
Ama nafile...
Ülkemizin ne kadar zengin insanlarla dolu olduğunu,midelerinin genişliğinden anlamak mümkün...Yiyebilene afiyet olsun.
Sevgiler.


Sevgili Oya
En güzel müzik,kedi mırıltısı....
Ziyaretin için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Tülay ablacım ne kadar haklısın.. Yurdum insanı böyle işte, maalesef.. Bir ara mesela acaıp bir sushi çılgınlığı vardı dimi... ıyyyy çiğ balık yaww.. orjınallik adına çiğ balık..Şahsen balık ekmek yemeyi ve demode olmayı tercih ederim. Ben de vakti zamanında Hint Lokantasına gitmiştim(kuzenlerın zoruyla) farklıyız ya... Gittikte noldu pekii... Aç bir şekilde eve döndük..Sonra mı?? mmmmhhhh sucuk ekmek tabiii...
sevgiler
fıdan

etki alanı dedi ki...

Sevgili Fidan
Çok doğru şeyler söylüyorsun.
Çılgınlık aldı başını gitti.

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

merhaba.:) ben yemeğimi evde oturup yemeyi seven nadir bulunan bir türüm.:)

ama neden evde bir kedi bile besleyemediğinizi anlayamadım. :(
benimki bahçe evet,ama sayı da rekor kırıyor yani. :)
apartmanda olsa,evde kedi besleyen o kadar çok ki.
Bakın Seden hanım ve Elif'in ikişer kedisi var evde. ve Elif'in ayrıca 1 aylık bebeği var.:)
gelin size bir yavru vereyim.:)
sevgilerimle..)tanıştığıma memnun oldum ayrıca.:)

Adsız dedi ki...

anneeeee bu ne yaw...Bizim evdeki yemeklerimizin suyu mu çıktı.Ayrıca onlar evde de yapılabilir.Restaurantlar bildiğimiz yemekleri bize süsleyip süsleyip bize kakıyolar.Mesela bizim halis muhlis sucuklu yumurtamızı yumurta üstüne ince dilimler halinde serpilmiş sucuk parçaları ile harmanlanmış baharat şenliği...Bi bakıon evde yaptığın sucuklu yumurta.Pişman olursun valla o kadar para verdiğine.Düşünürsün ben bu parayla 5 kangal sucuk alır evde ziyafet çekerdim diye dimi...

pigmelerle.dans.eden dedi ki...

Vay be...
ne hale gelmis fiyatlar...
gunde 2 ytl`ye karnimi doyurdugum oluyor :)

etki alanı dedi ki...

Sevgili İsimsiz
kesinlikle katılıyorum.Ülkemiz İşsizlikle boğuşurken,onlar garsonlarını bile yurt dışından getiriyorlar..Kaldı ki bu fiyatlarda bırak yemeği,aylık maaşla ev geçindirenler var.
İşte böyle.




Meltem hanımcığım
Görüyorsunuz değil mi?
Adını duyduğumuzda ürktüğümüz hayvanları para verip menüde yiyorlar.
Hadi hayırlısı!

Adsız dedi ki...

merhaba..:)
okudum cevabınızı.:)anlıyorum sizi.kusura bakmayınız.
çok geçmiş olsun.İnşallah kısa zamanda rahatsızlığınızdan kurtulursunuz.
ben paticikleri bu adrese taşıdım.
http://paticikler.wordpress.com/