6 Ocak 2012 Cuma

Aman Dikkat!

Bilgisayar,internet
31 Aralık 2011 Cumartesi günü öğle saatleriydi.Zil bozuk olduğu için,kapıya "güm güm"vurulması,söylenerek yerimden kalkmama sebep oldu.
-"Sana yüz kere anahtarını yanına al diye söylüyorum.Ama kim dinler ki beni?"derken kapıyı açtım.Sırığım dersaneden geldi diye düşünmüştüm.

Yabancı bir adam! Adımı soyadımı sordu ve onay bekledi.
-"Siz kimsiniz?"dedim.
-"Polis"dedi.
O sırada tepesinde mavi ışık yanıp sönen polis arabasını gördüm.Belli ki sivil polis...
-"Hayırdır?"diye bir soru ve merak dolu ses tonuyla ...
-"Siz misiniz?"diye sordu.
Onaylayınca elindeki dosyayı açıp ,534........ no lu telefon size mi ait diye sordu.
Ama ben dosyada annemin ve babamın adını görünce,kimlik bilgilerimin nasıl ve neden bir dosyada olduğuna takıldım ve bir oyun oynandığını düşündüm.
-"Hayır,bana ait değil,ama neler oluyor diye soruyorum,olay nedir diyorum,ama adam mahkeme gibi ifadesini bozmadan bir kağıda yazı yazmaya başladı.
-"Bu nedir?"
-"Pazartesi günü gelip Karakolda ifade vereceksiniz"
-"Kimi öldürmüşüm? dedim ve adamın ifadesinden dolayı havada dondu bu esprim..."
Ve gitti...
Ben hala arkasından;
-"Ne için ifade vereceğim,olay nedir?" gibi gibi sesleniyorum...

İçeri girdim,oturdum ve düşünmeye başladım.Benim illegal hiç bir olayım olamazdı ki...Ödemediğim bir borç olayı mı acaba diye düşündüm,ama polisin neyine...Ayrıca yıl sonu diye borç (iki aylık elk. ve doğal gaz) olayını sıfırlamıştım.Biriyle kavga mı ettim acaba diye düşündüm...
Sonra "köpek" olayı aklıma geldi,olabilir belki dedim.Ama telefon numarasıyla alakası nedir diye düşünmeden edemedim...
Hemen damadımı aradım.Daha çiçeği burnunda bir avukattı,ve bana yol gösterir diye telefonu çevirdim.O da şaşırdı,Borç olayından dolayı olamayacağını,açıklama yapmaları gerektiğini söyledi.Verdiği kağıttaki iletişim numarasını istedi.
Yarım saat sonra kızımın kayınvalidesi aradı.
-"Tülay hanım,hapishanede misiniz yoksa? diye muzip bir sesle konuşmaya başladı..
-"Maalesef evet. dedim.Hazır boncuk işini de biliyorum,boşa gitmesin diye böyle bir yol buldum dedim".Karşılıklı epeyce gülüştükten sonra,eşinin polisi aradığını söyledi.

Dünürlerim,karı koca avukat oldukları için işe hakim oldular hemen.Benim hem avukatım hem de dünürüm olduğunu söyleyerek bilgi istemiş.Polis önemli olmadığını,sadece bir telefon numarası hakkında ifade vermem gerektiğini söylemiş ve daha fazla bilgi vermemiş.Merak etmememi ve korkmamamı söylediler.
Ben hiç korkmadım,sadece meraktan türlü senaryolar üretmeye başladım.En kötüsü bile olsa,kesin hile sonucu bir olay olduğunu düşündüm.

Dakika bir,gol bir!

Pazartesi günü,2012 yılının ilk mesai günü soluğu karakolda alan tek kişi benim sanırım.Kapımda suratı asık olan polis,güler yüzle ama hafif muzip bir gülümsemeyle samimi bir şekilde karşıladı beni..Yüzümden saf salak bir ifade akıyordu sanırım...

Olay şu:
Benim kimlik bilgilerimle bir telefon alınmış ve Ankara'da bir beyefendiyi dolandırmışlar.

İnanılmaz değil mi?

Kafamda bin bir soru,ama konuşamıyorum ki şaşkınlıktan.
Adamı telefonla arıyorlar"beyefendi hesabınızdan şu kadar para çekilmiş,biz emniyetten arıyoruz,paranızın tamamını şu hesaba yatırın,çalınan paranızı da aldıktan sonra hepsini size iade edeceğiz" diyerek adamın tüm parasını alıp yok olmuşlar.Bu olay ne kadar sürede gerçekleşmiş bilmiyorum,ama adamcağız,haklı olarak olayı savcılığa sevketmiş.

Araştırma sonucu,benim adım çıkıyor.Olaya bakar mısınız?
Nasıl olur diyorum.Polis,son zamanlarda bu tür olayların sıklaştığına şahit olduklarını söyledi.

Bu yaşımda ,bu nedenle karakola gelmiş olmak çok üzücü,ama kimliğimin nasıl ellerine geçtiğini çok derin olarak düşünmeye başladım.Resmi dairelerin haricinde,sadece telefon olayı için kimlik fotokopisi çektirdiğimi hatırladım.Vodofona ve Turkcelle geçiş sırasında kimlik bilgilerim alınmıştı.Ve eğer başım bu nedenle belaya girerse ,sanırım bu iki firmanın araştırılmasını isteyebilirim.
Bundan sonra kimlik numaramı bu tür firmalara vermeyeceğim.İşlemlerim yapılsın ya da yapılmasın.

Neyse,Telefon numarasının bana ait olmadığına dair ifade verip imzaladım,el yazısı örneklerim alındı ve soruşturulmak üzere savcılığa gönderildi.Yani henüz sonuçlanmadı.

AMAN DİKKAT!

Ben resmi dairelerde çalışanlardan bile şüphe etmeye başladım.Bundan sonra kimliğimi alan herkesin adını soyadını kaydedeceğim.Kim olursa olsun,bu illegal düşünenlere karşı caydırıcı bir önlem olabilir.

1 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Maalesef çok yerde kimlik numaramız alınıyor hangisinin peşine düşeceğiz ki.
Bu etiketlenme aslında iyi olmadı desem yeridir.
Geçmiş olsun Tütü'cüm işin zor Allah ne karakola ne vergi dairesine düşürmesin.
Ve tabi ki hastahaneye:))