6 Mart 2009 Cuma

Nasıl bir griptir bu?

Onbeş gündür söylüyordum;

-"Kızım rengin bembeyaz,yolda üşütüyorsun galiba,ya da iş yerinde...Grip oluyorsun galiba,önlemini al."diye.

-"Yok anne,iyiyim,bir şeyim yok,merak etme."diye de cevabı gelmişti.

Anneler çocuklarındaki değişimi farketmez mi?

Her akşam,termofora sıcak su koyup sırtına koymaya başlamıştım,çünkü ufak ufak gıcık gibi gelen öksürükleri başlamıştı...Tarhana yapıyorum,ama geç kalmamak için erken çıkmaya başlayınca,içemiyordu...

Geçen cuma,evden çıkarken oldukça kötüydü...

-"İstersen telefon aç gelemeyeceğini söyle kızım,hiç iyi görünmüyorsun..."

-"Açılırım annem,yürümek iyi gelir,uykum açılır,deyip gitti...

Aklım ondaydı,uyku zannettiği şey bana hiç öyle gelmiyordu.İşin kötü yanı,Cumartesi ve Pazar günleri de çalışıyor.Yani dinlenecek zamanı yok...

Üç saat sonra bir telefon!

-"Anne,eve geliyorum.Başım dönüyor ve her tarafım ağrıyor...."

İş yeri Avrupa yakasında olduğu için gelişi uzun sürdü...Titreyerek içeri girdi ve kendini zor yatağa attı.Abartısız söylüyorum,bir yorgan iki battaniye,termofor onu ısıtamadı...Yeğenim Ezgi,onu duraktan alıp geldiğinden beri,ısıtacak şekilde sırtına masaj yapmaya başladı.Çay içecek kadar bile yorganı aralayamadı....

Ancak iki saat sonra biraz rahatladı,yani ısınmaya başladı...Bu kez midesi bulanmaya başladı ve kusmaya başladı....Ben zehirlendiğini bile düşünmeye başladım...

-"Hastaneye gidelim" diyorum.Ama yerinden kalkacak gibi değil...

-"Annem,ben sadece biraz uyumak istiyorum.Ağrımayan tek bir noktam dahi yok.Bir ağrı kesici verirsen belki uyurum."

Sürekli kustuğu için veremiyorum ki bir ağrı kesici...

İnleye inleye ,üç dört saat kadar ateşler içinde uyudu...Sirkeli bezle alnını sildim...Çok ateşlendiklerinde,enselerine buz koyarım çocuklarımın...Dudağımla öperek ölçtüğümde henüz 38 derece olduğunu anladım ve sadece buzlu suyla ıslatılmış bezle,alnını ve ensesini sildim...

Ertesi günü gözlerini zor açtı...Hemen iş yerine telefon açtım ve iki gün gelemeyeceğini söyledim.Kovulursa da kovulsun diye düşündüm.Ama iyi dileklerini bildirdiklerinde rahatlamadım desem yalan olur...

Ve ,ancak üç gün sonra doktora gidebildi.Zor yürüyordu...Antibiyotik tedavisine başlamış doktor...Novaljinle karışık bir iğne vurup eve göndermiş...

Akşam saat 22.00 gibi birden hareketlendi...Ama aslında çok halsiz...

-"Ayaklarımda tuhaf bir hareketlenme var anne..."dedi ve ayaklarını sallamaya başladı.

Aklıma ilk gelen,iğneyi yanlış vurdukları oldu...Uyuştuğunu düşündüm!

-"Hayır anne,uyuşma değil,tuhaf bir şey....Enerji yüklendi sanki ayaklarıma".

Anlamıyorum ki!

Düştü düşecek! İnanılmaz halsiz,ama kalktı ve yürümeye başladı...

İkimizde şaşkınız!

Hisseden o!

Anlamayan ikimiz!

Gövdesi düşdü düşecek,ayaklar yarış atı gibi!

Sürekli Volta atmaya başladı evde...Özel doktor olsa açıp soracağım nedenini,ama poliklinik doktorlarından biri...Ara ki bulasın...

İki saat geçti,hala yürüyor...Ama sinir içinde...Üst beden halsiz çünkü...Ama "ayaklarımı yormam lazım "diyor...Hızlı hızlı yürüyor...

Hemen antibiyotiğin propektüsüne baktım...Yan etkileri var mı diye...

Aynen yazıyorum...

SANOCEF 750 mg

Yan etkiler; Basit cilt döküntülerinden serum hastalığı benzeri reaksiyonlara kadar çeşitli allerjik reaksiyonlara rastlanabilir. Bu tip reaksiyonlara daha çok çocuklarda rastlanabilir. Belirti ve bulgular tedavinin başlangıcından birkaç gün sonra belirir ve tedavinin kesilmesi ile ortadan kalkar. Antihistaminik ilaçlar ve glukokortikoidlerin belirti ve bulguların iyileşmesini hızlandırabileceği belirtilmektedir. Nadiren bulantı, kusma gibi gastrointestinal semptomlara rastlanabilir. Daha nadiren hiperaktivite, sinirlilik, bilinç bulanıklığı, sersemlik hissi, baş dönmesi gibi merkezi sinri sistemi; genital prurit ve vajinit; trombositopeni ve reversibl nefrit gibi yan etkiler gözlenebilir.Laboratuvar testlerinden; SGOT, SGPT veya alkali fosfataz değerlerinde hafif yükselme, geçici lenfositoz, lökopeni, hemolitik anemi ile reversibl nötropeniye rastlanabilir.

Anafilaktik reaksiyonlar;anjiyodem,asteni,ödem(yüz,kollar ve bacaklar dahil),dispne,parastezi,senkop veya vazodilasyon gibi tek başına semptomlar halinde görülebilir..


Diğer yazılanlar zaten anlamadığımız latince sözcüklerle dolu...

Hemen ilacı kestik...

Fakat bu iyileştirici bir ilaç değil ,tuhaflaştırıcı bir etki yaratan uyuşturucu gibi...

Tek bir tablet,ilk akşam tam 7 saat yürüttü onu,daha da yürütürdü ama bitap düştü ve enerjiyi hissede hissede uyuyakaldı canım yavrum.Ertesi akşam yine uyutmadı onu,yine tam 4 saat yürüdü...Sırtında battaniye neredeyse koşturan bir ağır hasta...

Ara ara gülmedik değil...

"Anne hipodrumda koştursaydım,üstüme bahis oynayabilirdin.Kesin milyonlar kazanırdın "diye..

Resmen doping hapı gibi!



Çocuklarıma en iyi gelen antibiyotik 'Duocid'...

Doktora söylemeliydiler,çünkü onlar,ilaç firmalarının kabul ettirdiği , hastaneye sunulan ilaçları tüketmek zorunda oldukları için test yapmadan ilaç öneriyorlar...

Hemen eczaneden alıp geldim...

Tam tamına 8 gün evden çıkmadan yatarak dinlendi...Son iki gün ayakları tutmadığı için gidemedi(!)...

Gülelim mi ağlayalım mı bilemedik doğrusu...

İlginç ve çözemediğimiz bir grip geçirdi çakılım ama iyileşti şükürler olsun...

Sürekli,bal ,süt ve tarçın karışımı,tarhana ve yayla çorbalarını içerek ve daha sonrasında açılan iştahı ile sulu sebze yemekleri ve tatlı yiyebildi...



Tam 4 kilo kaybetti...



Her iş yeri bu kadar iyi niyet göstermezdi...Hepsi yeni bir çalışanı için inanılmaz bir anlayış gösterdiler...

Hepsine teşekkürler...

Mine'ciğim,bu ilaç hakkında bir bilgin varsa açıklar mısın?


7 yorum:

öykü dedi ki...

Tütücum oncelıkle cok gecmıs olsun..
Sonrasında en buyuk ılacın anne sevkatı olduguna ınanıyorum
oyle guzel ılgılnemıs oylesıne sevgınle sarmıssın kı..
Allah daım etsın..ve bı an once ıyılessın ınsallah.
duacıd ı bende kullanmıstım grıp oldugumda ıyı geldı..

MoonSun dedi ki...

Tutucum, cok cok gecmis olsun, okudukca korktum anlattiklarindan... Insallah cabucak tamamen iyilesmis olur. Kocaman sevgiler benden sana :)

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Tutu cok cok cok gecmis olsun, kesinlikle ciddi bir sey atlatmissiniz!
Ah kiyamam cakiltasima ben...

SENABERA dedi ki...

Çok çok geçmişler olsun, şkür ki atlatmış, ne kadar endişelendiğini tahmin edebiliyorum, tekrar geçmiş olsun...

Mine dedi ki...

Öncelikle Çakıl'a çok geçmiş olsun diyorum.
Aslında gribi önemsememek, ayakta atlatırım demek çok yanlış. Çünkü öyle ya da böyle yatağa düşürür. Aslında ateşi yüksekken her ne kadar çok zor gelsede ılık bir duş almak en iyisi. Ve de bol bol sıvı almak.

Gelelim ilacımıza. Aslında gribin etkeni virüslerdir ve antibiyotikle tedaviye gerek yoktur. Ancak virutik enfeksiyona bakterilerde eklenirse (mesela pnömoni, otit, sinüzit için, bakterilerde işe karıştığı muayene ve tetkiklerle anlaşılırsa) antibiyotik başlanır.
Sanocef 750mg içinde sefaclor monohidrat var. Yani 2. kuşak sefalosporinlerden biri, solunum yolu enfeksiyonlarında da yeri var. Penisilin allerjisi hikayesi olanlarda sefalosporin kullanılması tercih edilmez.

Bütün gece boyunca yürütecek şekilde yan etkisi olunca ilacı kesmek gerekir diye düşünüyorum. Beraberinde kullandığınız başka ilaçta var mıydı? Mesela bulantı kusmasını engelleyici bazı ilaçlar santral etkilidir. belki onlarda yapmış olabilir mi diye düşündüm.

Kısacası burada önemli olan antibiyotiği yerinde kullanmak. Yan etkisine göre de gerekirse bırakmak.

NOT: Ben bu yan etkiyle hiç karşılaşmamıştım. Sefaclor'da tedavide pek kullandığım bir antibiyotik olmadığından olabilir. Yeni birşey öğrenirsem yine yazarım Tütücüm.
Sevgiler!

etki alanı dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Özellikle Mine'ciğim,yaptığın açıklamalar için çok ama çok teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Ϻу bгother recommended I might
like this webѕitе. He was entіrely right.
This post actually made my day. You сann't imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

Here is my web-site - go to this page - 1kviews