11 Ekim 2011 Salı

Ayran ve oğlu

Bir buçuk yıl önce, bahçedeki kedi sayısı 15 adet olunca Ayranın yavruları nasılsa 3 aylık oldu diyerek 4 yavrusunu birden Kavak'taki lokantaların yanına götürdük.Aç kalmadan büyürler dedik,tanıdık bir lok
antanın önerisiyle.




Ancak Ayran,bir hafta yavrularını aradı,bula
mayınca bana küstü.Bir daha uğramadı.Ara ara gördüğümde ise yeniden hamile kalmıştı.Benden ayrı kalamayan hayvan sokakta doğurmuş.Komşuların tüm bodrumlarını dolaştım,onu takip ettim,ama beni hep
şaşırtıp farklı yerlere götürüp yok oldu.Bulamadım...


Sonradan öğrendiğimde,tüm yavruları ölmüş.Kısırlaştırmak için yakalamaya çalıştığımda ise hep
kaçtı.Bir baktım ki yine hamile!

Yine sokakta doğurmuş,ve yine yavrularını benden sakladı.Bir komşum
la beraber,dedektif gibi onu aramaya çalıştık.Bir buçuk ay sonra,komşum,ayranın bir yavrusuyla dolaştığını söyledi.Üç yavrusu ölmüş(bahçesinde d
oğurduğu kadın kutuyla atmış üç yavrusunu) ,ve kalan tek yavrusunun da arka ayaklarında problem olduğunu söyledi.Gördüğü an telefonla aramasını söyledim ve tüm mahalleye haber verdim.

Bir gün bahçeyi temizlerken bahçe duvarında yavru bir kedi gördüm.Ufak tekir bir kedi,aldım sevdim ve tekrar yere koyduğumda yürüyemediğini gördüm.Hemen ayranın yavrusu olduğunu anladım.Yürüyemeyen hayvanın

duvara nasıl çıktığını düşündüm.Sonra anladım ki ,diğer yavruları atan kadın b
ırakmıştı,bahçesinden atmak için(o kadar kızmıştım ki,söylentileri duyduğu için habersiz bırakmış).
Oturup beklemeye başladım,Ayran deli gibi miyavlayarak yavrusunu arıyordu.Seslendim ama hiç gelmedi bile...Ben de yavruyu hafifçe avucumun içinde havaya kaldırdım ki bağırsın ve annesi sesine gelsin diye.Nitekim hemen duydu ve
geldi,benim yanımda olduğunu
görünce,bir bana ,bir de yavrusuna baktı.Ben yavaş yavaş eve girdim.Yavrusun koltuğa bıraktım.Yavrucuk hala avaz avaz anneye sesleniyor.Ayran hanım dayanamadı ve girdi,geldi ve hemen emzirdi.Ardından onu çağırarak kapıya gitti.İnatla benden kaçıyor farkındaysanız.Ben bırakır mıyım onu.Üstelik yavrusu yürüyemiyor.Yemek verdim ve battaniyenin içine yer yaptım.İnanır mısınız,tam bir hafta emzirdi ve kaçarcasına evden çıktı.Günde üç kez emzirip,her seferinde kaçtı.Ufaklık evde benim bakımım altına girdi,ayaklarını sıcak suyla yıkayıp masaj yaptım sürekli.Balık yağı hapı içirdim günde bir kez.Anne yavaş yavaş,daha fazla evde kalmaya başladı.Neredeyse iki saat sürekli emzirmeye başladı.Aramız düzeldi,beni affetti sanırım.*_*
İ
ki ay evden çıkarmadım.Öyle güzel ilişkileri vardı ki,her anları çekilebilse fotoğraf albümü oluşurdu.Anne kediler kadar güzel öğretmen olamaz sanırım

Şimdi oğlu kocaman sağlıklı bir kedi ve bahçemdeki ağaçların tepesine tırmanıp duruyor.
Ayran hanım,şimdi yeni doğurduğu 4 yavrusuyla beraber evimde.


İki ay on günlük oldular bile ve dünden beri bahçe balkonumda kutudalar,doğaya alıştırıyoruz
annesiyle birlikte.


Hayvanlardaki duyarlılığa bakar mısınız?
Ama Ayranı artık kısırlaştırmak gerekiyor,yoksa üç ayda bir üretime başladı ,sonu gelmeyecek...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

I truly love your ωebsite.. Great coloгs & theme.
Did you ԁevelop this amаzing sіte yοursеlf?
Pleаsе replу back as I'm looking to create my own blog and would love to know where you got this from or what the theme is named. Many thanks!

my page :: take A peek - 1Kviews