10 Kasım 2011 Perşembe

Karanlığın içinden-49 yıllık bir film seyrettim...

Bugün bir film seyrettim
49 yıl önce çekilmiş bir film.Ama zamana yenik düşmeyen kaliteli bir çekimi hayranlıkla seyrettim.Siyah ve beyaz çekilmiş bir film.
Etkilenmemek elde değil;kör ve sağır bir kıza iletişim kurmayı öğreten Anne Sulluvan'ın dramatik öyküsü bu...

(The Miracle Worker)Karanlığın içinden,1962 yapımı bir film ve birden fazla seyredilebilecek muhteşem bir fim.
Helen Keller,kör ve sağır bir genç kızdır ve çevresindekilerle hiç bir bağlantı kuramamaktadır.Annie Sulluvan,Helen'e yardım etmek için eliden geleni yapar.Helen'in yalnızlığına ve karanlık dünyasına,onun duvarlarını aşarak girmeyi başarır ve ona iletişim kurmayı öğretir.Herkes zihinsel özürlü olduğunu sandığı bu kızın,acımasız bir yardımla nasıl eğitildiğini gördüm.Seyrederken sinir sistemimin gel-git yaşadığını hissettim.Hele ilk sahnelerden biri olan kaşıkla yemek yemeği öğretmek için yaptığı çabayı öyle gerçekçi sahnelemişler ki,sanki gizli bir kamerayla çekilmiş realite sahnesi gibiydi.Burayı tıklarsanı bu sahneyi seyredebilirsiniz.


Saldırgan bir yapıyla mücadele etmek ne kadar zordur.Buna rağmen kendi çocukluğunda yaşadığı zorlukların karşısında yaptığı mücadeleyi hatırlayan bir öğretmenin müthiş çabası ve başarısı beni çok etkiledi.O kadar net bir çekim ki,sanki bu sene çekilmiş gibi.Beni çok etkileyen bir film.mutlaka seyretmelisiniz. /Still of Patty Duke and Inga Swenson in The Miracle WorkerStill of Anne Bancroft and Patty Duke in The Miracle WorkerVerdiğim linkleri seyredin lütfen.Temel sahneler...









Hiç yorum yok: