12 Temmuz 2011 Salı

Bu bir vahşet!



4 Temmuz 2011 tarihinde,herkesin seyrettiği bir köpek kavgasının içine balıklama atladım,iki iri siyah köpek sokak köpeğini parçalıyorlardı.Hem yardım istedim hem ayırmaya çalıştım.Uzun süre sonra ayırdım onları(sahiplerinin lütfen yardımıyla).

Olayın detayını anlatıyorum;
Beykoz çayırına yakın oturuyorum,pazartesi günü saat 17.00 gibi kargo göndermek için giderken,köpek sesleri dikkatimi çekti.İlk önce oyun oynuyorlar zannettim,ama yaklaşınca iki iri siyah köpeğin,bildiğimiz sokak köpeğini parçalamaya çalıştıklarını anladım.Hızla koşmaya başladım ve bir yandan da avaz avaz bağırarak yardım istedim.Etrafı telle çevrilmiş bir futbol sahası vardır burada,onu içinde oluyordu olay.Kapıya geldim ve içeri girmek istedim,sahibiydi sanırım"abla girme içeri sana saldırırlar "dedi.Ama ben dinlemedim,hem etrafımdan yardım istiyorum hem de içeri girmeye çalıştım.

Ve girdim!Bir tanesi hayvanın koltuk altından girmiş ve abartmıyorum 30 cm bir yerini çekiştiriyor ve koparmaya çalışıyor,diğeri kalça tarafından ısırıyor ve çekiştiriyor,bir de yavruları var o da kuyruğundan çekiyordu.

Yardım isterken çevreme şöyle bir baktım ki,bir çoğu gülerek bakıyorlardı.Sonradan şunu düşündüm,sanki o köpeğe kasıtlı saldırtılmış gibi geldi.Çünkü ben olayı görür görmez,bağırarak yardım istedim.
-"Bir erkek yok mu Allah aşkına,gelin yardım edin"diye bağırmaktan çıldırdım adeta.
Tel örgüyle çevrilmiş sahaya beni sokmak istemediler,ama kapının açık olduğunu görünce hemen daldım.Elimdeki poşeti ısıranlara vurdum,ve kargoya veeceğim yaptığım boncuk işleri sahaya dağıldı."su getirin,su dökün üstlerine" diye bağırıyorum bir yandan.Bir köpek müdaheleden ayrıldı diğeri ,koltuk altından ısırdığı köpekten ayrılmıyordu.Tasmasından tutup geriye doğru çektim ki,nefessiz kalırsa ağzını açar diye...Nitekim ayrıldı....Ama eğer o hızla bana saldırsaydı,şu an hastanede olurdum kesinlikle..

kÖpekleri ayırdığımda,sanki ağızlarını kan dolu bir kovaya daldırmış gibiydiler.İlk kez böyle bir olaya şahit oluyorum.Bordo bir kan gölü olmuş ağzında, ufak bir parça et vardı,kesin hayvandan bir şey kopardı o Pitbull.Ben, bu iki köpeğin ceza almasını istemiyorum.Onları sahaya sokup,bir talim amaçlı vahşet yapan sahiplerinin cezalandırılmasını istiyorum.Fotoğraf makinemi evde bırakmasaydım,şu an tüm gazetelerde bu fotoğrafı görürdünüz.Şu an bir kanıtım yok,ama anlattıklarıma şahit olan bir çok insan var.Ama yine biliyorum ki,kimse şahitlik yapmayacaktır!

Yürürken arkamdan"İKİ PİTBULL"olduğunu söylediklerinde,titremem iki saat geçmedi.O telaşla ben bunu görememişim...

Sahibi boşuna"abla,şuradaki 20 erkeğin yapamadığını yaptın,helal sana "dememiş.Ama verilen tepki bu olmamalıydı.Bu,herhangi bir şikayette bulunmamam için yapılan bir iltifattı.
Hemen belediyeyi ve veterineri çağırdım.Ve sahiplerini polise şikayet ettim.

Yavrum ,sokak köpeğini düşündükçe içim titriyor...

Biraz ileride,çocuk parkı var.O köpekler,aynı hızla oraya koşsalardı....

Siz tamamlayın lütfen!

Ben,3 yıldır Beykoz'da oturuyorum.Kimseyi tanımam,ancak çarşıya ve durağa giderken önünden geçtiğimiz bir spor kulübü var.Sanırım"Ortaçeşme spor külübü",Ve her zaman onun terasından havlayan bir pitbull köpeği vardı.sanıyorum bu köpekler onlara ait...

Dün Beykoz belediyesine bağlı veterinerliğe telefon açıp,hayvanın akıbetini öğrenmek istedim.Turgut bey,incelik göstererek,önce öldüğünü söylemedi.Ben o hayvanın o halde yaşamasının bir mucize olabileceğini söyleyince öldüğünü söyledi.o acıyla zaten yaşayamazdı.

Ama telefonu kapattıktan sonra hıçkıra hıçkıra ağlamamın önüne geçemedim.O köpek ne kadar acı hissettiyse,bunu benim de hissettiğime emin olun.Ciğerime kadar işleyen sızının hala önüne geçemiyorum.

Bir gün bu sorgusuz sualsiz olaylara dalışım,başıma iş açmaz umarım.

Ama şunu anladım ki,insanlarımızda empati duygusu oluşmamış."Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın"politikası uygulanıyor.Halbuki o savunmasız(inanılmaz birşeydi ya,anlatamam kendini savunamıyordu bile canım benim)köpeğin yerinde bir gün onlarda olabilir.

Kesinlikle biber gazı alacağım,ve çantamda taşıyacağım.Böyle anlarda bir tek o kurtarabilir.Kimseye güvenilmeyeceğini anladım.Her taraf ağaç dolu,yerler kuru dallarla dolu,bir tanesi bile yerden alıp koşup gelmedi.Gerekçeleri,köpekten korkmak....Tanımadığı köpekten benim kadar çekinen biri,en korkuncunun üstüne atılabiliyorsa,erkekler çok daha rahat yapabilirlerdi,Hele üç dört kişi birden gelseydi,etleri kopmadan ayırabilirdik hayvanı...Neredeyse yerlerde sürünerek ayırdığımı düşündükçe,çıldırıyorum duyarsızlığa....

Bakın ben 52 yaşındayım,ve 7 aydır dizimdeki tendon yırtığı ve menisküs yırtığı nedeniyle yürüyemiyordum.Yeni fizik tedavi sonrasında iyi bir şekilde yürümeye başladım.Bu olayın akşamı,sabaha kadar olayı düşünmenin yanı sıra ,sağ ayağımın dizden aşağısı kramp gibi kasılmalarıyla rahatsız oldum,ağrı çektim.Bunun hesabını kimden sorabilirim söyler misiniz? Sabaha kadar titrememin birilerinin işine yaramasını istemiyorum.

Bu bir vahşet!

Ve ben senaryo yazmıyorum ,düşündükçe mantıklı gelen bir görüşüm var.O köpeği kasıtlı olarak parçalattıklarına eminim.Kesinlikle eğitim veriyorlardı.

Burayı biliyorsanız,Beykoz çayırında aşılı sokak köpekleri çoktur ve kimseye zararları yoktur.Ama sayıları gün geçtikçe azalıyor.Belki barınaklara alınıyorlardır.Afaki konuşmamam gerektiğini biliyorum,ama böyle bir olaya şahit olunca,geceleri duyduğum köpek kavgası seslerinin sebebinin bu olabileceği düşüncesini getiriyor aklıma.Ben gece yarısından sonra duyduğum bu seslerin,normal bir köpek kavgası olmadığını düşünüyorum.Ve artık biliyorum gibi....

Bu yazıyı dilekçe olarak,hayvanları koruma derneğine gönderdim.Hala haber bekliyorum....

Siz ne düşünüyorsunuz,sonuç alabilir miyim?

10 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

İçim titreyerek okudum ve çok üzüldüm.Köpeğime saldıran bir kangalla aynı durumu yaşamış biri olarak hem de.Ancak çaktırmadan görüntülerseniz engelleyebilirsiniz.O da sadece haber olabileceği için.İnsanlar çok acımasız ve ilgisiz.Pitbull beslemek yasak değil mi
Köpek döğüşü yaptıranlar olabilir o çevrede.Kaydedip tv ve gazetelere verin derim.Kendiniz zor başa çıkarsınız.

tutsak dedi ki...

Söyleyecek tek kelime bulamıyorum. Hayvanlar sahiplerine benzerlermiş o pittbulun sahiplerinin de ne cins yaratıklar olduğunu tahmin edebiliyorum. Biraz daha dikkatle bakarsak toplumumuzun futbol fanatikleri, diğer anarşi ortamları hepsi ne durumda olduğumuzun bir yansıması değil mi?
Bir sonuç alabileceğinizi sanmıyorum. Çünkü mahkemeler zarar gören bir hayvanın öncelikle bir sahibi varmı diye soruyorlar ve sahipsiz se pek fazla ilgilenmiyorlar. Ancak bir tek yolu var pittbull köpeklerinin tasmasız dolaştırılması serbest bırakılması yasak . böyle bir durumda yakalatırsanız belki bir sonuca ulaşabilirsiniz.

öykü dedi ki...

aH !
YEMIN EDERIM SOYLEYCEK SOZ BULAMIYORUM
GOZLERIM DOLU DOLU OLDU STIRLARINI OKURKEN TÜTÜM
BIZ INSANLAR NASIL BU KADAR HAINIZ !! NASIL :(

AKLIM ALMIYOR

KABULLENEMIYORUM
EGER BUNU YAPANLAR INSANSA
,BEN YEMIN EDERIM INSAN DEGILIM
,REDDEDIYORUM INSANLIGI!

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Akıl alacak gibi değil de aslında artık günümüzde bu gürüntülerle karşılaşmak çok doğal dimi?
İnsanların 'insanlara demeyeceğim',
çocuklara ve hayvan dediğimiz canlılara yaptığı eziyet beni artık yaşama kahır derecesine getirdi. Bu anlattığın olay korkunç bir şey, nasıl cesaret ettiğini de hayranlıkla okudum. Dilekçeyi göndermekle çok iyi etmişsin ama Tütü'cüm cevap alman çok zor:(( seninde böyle düşündüğüne eminim.
Dizlerin için geçmiş olsun, bende çok çektim, belki bir yıl uğraştım, şidi de var ama sancıları ve yürüyememe geçti çok şükür.Şimdi sadece merdiven ve kaldırım çıkmakta zorlanıyorum.
Beni rahatlatan tilcotil adlı bir ilaç belki ilgilenirsin.
Sevgiler...

etki alanı dedi ki...

Sevgili Asortik,
Önce geç cevap verdiğim için hepinizden özür diliyorum.Benim mesaj bölümünde arıza olmuştu ve ben giremiyordum.Kızım evlenip gidince iş başa düştü dedim geçen akşam,uzunca bir süre arızayı gidermek için uğraştım.sanırım acemi şansı tuttu.

Bilinçli hareket etseydim,köpeklerin sahipleri şu an sorgulamada olurdu.Köpeği kurtarmak adına,aniden içeri daldım.Köpek öldü ve pitbulların sahipleri onları yok ettiler.Köye göndermiş olmamlılar.spor klübünün sahiplerine ait.Ve her gün gözetliyoruz onları.Terasta bir gün o köpeklere ratlayacağım.
Köpek dövüşü değil,resmen eğitim yaptırıyorlardı....Tam bir vahşetti...

...........................

Çok doğru söylüyorsunuz sevgili tutsak,İnsanlarımız şiddeti sever oldu.
Olaydan sonra düşününce,sahneler gerçeği ortaya koyuyordu.Tamamen eğitim amacıyla dövüş yaptırılıyor.

Büyük balık küçük balığı yutmalı diye düşünülüp bu faciayı hayata geçiriyorlar.Oysa ben diğer köpeğin acısını aynen hissettiğime inanıyorum.Şu an bile aynı acıyı hissettim inanın...

........................

Bu kadar hainiz öykücüğüm.
İnsanlık artık cehaletin kurbanı oluyor.Eğitim olmayan yerden dehşet olaylar çıkar...Her gün haberlerde örneklerini görüyoruz...

........................

O olayı unutmam mümkün değil Nur hanım...Konuştuğum yetkili insanların kendisini bulamıyorum...Kesin yıllık izinleri için tatile gitmişlerdir.
Dizleriniz için kesinlikle fizik tedavi yapın.Ama tavsiye ettiğiniz ilacı yarın çıkıp alacağım.İki gündür unutuyorum.
Ama zayıf olan kısımlar,tam iyileşiyordu ki,düşünmeden köpeklerin arasına dalınca,sanırım MENİSKÜS YIRTIĞIM TEKRAR ORTAYA ÇIKTI.Yavaş hareket edip,verilen hareketleri yapıyorum tekrar.
Olaydan iki gün sonra,kürek kemiğimde tutulma oldu,ve baldırlarımda,kas gerilmesi oluyor.Zor yürüyorum...*_* Genç zannediyoruz bazen kendimizi....

Adsız dedi ki...

Yes! Finally sоmethіng about lavegnе.


Also viѕit mу blog ρost ... check this out - 1kviews

Adsız dedi ki...

Do you have аny vidеo of that? I'd want to find out some additional information.

Feel free to visit my web page: oxygen-4u.com

Adsız dedi ki...

Its like you гeaԁ my mind! Υou ѕeem to understand a lot
abοut this, such as you wrotе the е book in it
or something. I believe that you just саn do ωith ѕome % to pressure the message home a bit, however other than that, that is magnificent blog. A fantastic read. I'll definitely be back.

my site go here - 1kviews

Adsız dedi ki...

This is а tοpiс thаt's close to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

my blog post ... http://magnetspheres.com

Adsız dedi ki...

аlωаys i useԁ to гead ѕmalleг сontеnt that as ωell cleаr
theіr motіve, аnԁ that іs аlso haρpening ωіth thiѕ ρaragгaph
ωhich І am reading at this tіmе.


my hοmeрage ... eatingcultures.com