8 Nisan 2009 Çarşamba

Narin prenses....



Üç gündür kucağımdan inmiyor,açık bir çekmece ya da dolap görünce,içindekileri çıkarıp,içine sığmaya çalışıyor, yer arıyor...Anlıyorum ki zamanı geliyor,aslında düşününce daha erken diyorum ama haydi hayırlısı...

Özel sepet alıp içini düzenledim ve yatmasını sağlamaya çalıştım...Doğumuna kadar yerini benimsemesi için yaptığım girişimler boşa çıktı...

Hamile olduğunu anladığımdan beri ,çok daha fazla özen göstermeye başladım.Özellikle vitaminli yemek yesin diye hazır mama bile almaya başladım.Bir hafta öncesine kadar kocaman karnı vardı,birden küçüldüğünü görünce şüphelendim.Başka bir yerde mi doğurdu diye...Ama emzirdiğine dair hiç bir iz yok!

Herhalde aldığım mama şişkinlik yaptı diye düşündüm,şimdi alışınca düzene girdi diye ufak ufak tahmini senaryolar yazmaya başladım...

Dün farklı biçimde,sürekli kucağımda olmak istedi.Alıyorum,daha sokuluyor...Bunda bir farklılık var ama hayırlısı...daha en az 15 -20 günü var diye düşünüyorum...Kediler 3 aya yakın bir hamilelik süresi yaşarlar çünkü...Hazırladığım sepeti yanıma alıp onu içine koydum ve sevmeye başladım...Tam iki saat beni yerimden kaldırmadı.Tam elimi üstünden çekiyorum,hemen ayaklanıyor...Anladım ...Oturup beklemeye başladım...

Bir ara telefon çaldı,kalktım.Baktım kıpırdamadı....Konuşmam bitince çay almak için mutfağa gittim...Prensesim ayaklarıma sürünüyor...Eğildim...Ve kuyruk kısmında kan lekesi gördüm!

Hemen sepete koştum,ve zar içinde bir yavruyu gördüm...Ama hareket yok!Tuvalet kağıdı ile şöyle bir çevireyim dedim,daha tam gelişmemiş ölü bir cenini gördüm....Demek ki son günlerde kendi kendine düşük yapıyormuş küçüğüm...Kendisi ufak daha,diğer kediler gibi iri değil...Minyon kaldı...Bu da doğum için yeterli bir gelişim sağlayamamış demek ki...(Üstteki resim üç aylıkken çekilmişti....)


Bizim Gazoz!un aynısıydı yavru kedi...

Benim ellerimle dokunarak tahmin ettiğim sayı beş idi...Sanırım ikisini daha önce düşürdü...Birini de evde...Karnı neden küçülüyor anlaşıldı...Şöyle bir yokladığımda iki tane daha hissettim ama hiç hareket yok....Bugünü de bekleyeceğim,eğer düşürmezse,veterinere götüreceğim....Gereği neyse yapsın...

Keşke bir tane bile olsa sağ doğursa da,sonrasında kısırlaştırırım...

Ufak kediler doğurmakta zorlanıyor demek ki...Bu ilk kez başıma geliyor...Bir yavrusunu doğurduğu köşeye bakıyor,bir bana....

Sabaha kadar koynumda yattı...

Halbuki hep uzak durur,nadiren sevdirir kendisini...
.................................................................................
Ciddi açıklamalarla dolu önerilerin anlatıldığı bu siteyi çok beğendim.

Sokak kedileri için yapılan çalışmaların fotoğrafları...
............................................................
Bu yazıyı dün yazmıştım.Dün gece iki yavrusunu daha düşürdü...Gelişmemiş iki yavru daha...İnanılmaz bir direnç var bu hayvanlarda...Kendi kendilerine başarabiliyorlar...Hemen ılık süt getirdim,kana kana içti prensesim...Yarın veterinere gidiyoruz...

5 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ağlattın beni Tütü,
gerçekten ağladım.
Sana ve o yavruya, yavru ve hamile.
13,14 yaşında kadın oldu diye evlendirilen kızlarımız geldi aklıma.
Can bu insan veya hayvan ne farkeder ki!
Ne mutlu senin gibi bir koruyucusu var prensesin.
Görüşlerine saygıyla,
Gönlüne sevgiyle...

Sagır Kedi dedi ki...

Canımmm kedişimm oyyy haklısın Tütü inanılmaz dirençli bir kedi..Ona iyi baktıgından dolayı böyle..Ama beklemen zararlı farkında olmadan kan kaybı geçirebilir hemen git diyecegim ama gitmişsindir.Mutlaka gelişmeleri yazıver.Merakta bırakma...

mavimantar dedi ki...

Ah , kıyamam ben o'na.Ah çocuğum benim.Daha kendisi bebek ( yaşı kaç olursa olsun).Evde düşük yaptığı bebeği için yardım istemeye geldi demekki.Neden hareket etmediğini anlamaya çalışarak.
Lütfen gelişmeleri yazın.Dilerim , fazla bir sorun yoktur.Bu güzeller güzeli prenses eski sağlığına , neşesine kavuşur.

etki alanı dedi ki...

Canım Nur hanım,
Siz uzaktan ağlamışsınız,ben onu kucağımda tutarken,onunla birlikte aynı acıyı hissettim...Benim de bir bebeğim,4,5 aylıkken karnımda öldü...O an sadece zehirlenmemek adına gözyaşlarımı saklamıştım...Ama Fırat doğduğu zaman,tam bir hafta ,yıllar önce doğmadan ölen oğlum için gözyaşı dökmüştüm....
Annelik bambaşka bir duygu....

Saygılarımla...

................

Maalesef gidemedim,sağır kedi...
Annemi hastaneye zor yetiştirdik,tam 5 gündür onun sancısının dinmesi için çaba harcıyoruz...
nasıl olacak bilmiyorum.

.......................

Sevgili mavi mantar...
Kedimle,kucak kucağa dolaşıyoruz,yatıyoruz.Sürekli peşimde.Annem bile kendi rahatsızlığını unuttu,onun için dua ediyır.
Şu an çok iyi,hatta dışarı çıkıp,erkek kedilere saldırdığını görünce şaşkınlıktan ne yapacağımı şaşırdım.Çok sessiz ve az sesi çıkan bir kedinin panter gücüne gelişini,annelik iç güdülerine yoruyorum.Tüm hormonlar,yavruları için çalışıyor sanırım...Psikolojik sıkıntılarını atmasına yardımcı olmaya çalışıyorum.İnanılmaz bir süreç.Bu apayrı bir yazı olacak...İlginiz için teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Whats up very сool website!! Μan .. Beautiful .
. Wondеrful .. I wіll bookmark youг wеbsite and take the feeԁs also?
Ι'm glad to find a lot of useful information here in the post, we'd
liκe work out еxtra strategies on this regard, thanκs for sharing.
. . . . .

mу web blog ... click for more information - 1kviews