25 Şubat 2009 Çarşamba

Görmek istediğin gibi bakarsan,istediğini görürsün...Önyargı

EİNSTEİN ‘İNSANLARDAKİ ÖNYARGIYI PARÇALAMAK,BENİM ,ATOMU PARÇALAMAMDAN ÇOK DAHA ZOR’.



Ne kadar doğru ....



Önyargıyla harekete yönlendirebilmek çok kolay...Azıcık bir proveke hareketin bile büyük olaylara dönüştüğünü,tarihteki örneklerde çok duyduk....Anlamadan,araştırmadan,kolaya gelen,yani önüne gelmiş bir haberi detaylandırmak,kişinin kendi tarzına kalmış bir eylem...Basit bir kurguyu kim araştırmış ki...Bunun verdiği yada vereceği zararı bir düşünsenize....


İki ucu keskin bir bıçak...



Ufacık bir kelime kırıntısının bile ,ya da karşıdan görülen bir görüntünün yarattığı fotoğrafın ,gerçeği anlamadan,kendi anladığı kadarıyla,çevresine aktardığı cümlelerin,bir değil belki de bir kaç hayatı söndürebileceğini kendi yaşadığım,ama aktaramıyacağım bir olayla şahidim...

Bir de şuna inanıyorum,hangi gözle bakarsanız,onu görürsünüz.Çünkü o anlamın dışına çıkmazsınız.Eğer anlama ve dinleme kabiliyetiniz yoksa...

Bu tür insanların,iftira senaryolarını ben çok duydum ve dinlemek zorunda kaldım.Çünkü yargılamadan hüküm verildiğine şahit oldum.Televizyonda çıkan şöhretlerin hayatları hakkında,özellikle kadın ise,zaten para kazanma şeklinin belli olduğunu,başarının takdir edilmesi gerekirken,iftira atılarak ,kazandığı paranın çokluğuna duyduğu haseti farketmemek imkansız olan birileriyle yaşadınız mı hiç?Yanlış düşünmekten korkmayan insanlarla yaşadınız mı?Önyargıyla hareket etmenin vicdansızlık olduğunu anlamayanlarla yaşadınız mı?

Bize anlamayı ve empati kurmayı öğrettikleri için,annemle babama ne kadar teşekkür etsem azdır...Islak bir kedinin,aç bir hayvanın hatta saldırgan bir köpeğin bile boşuna o hale gelmediğini anlayacak kadar empati kurabiliyorum ben....Ve ona göre yardım eli uzatıyorum....

Bir çoğumuz,sinirlendiğimiz zaman nasıl bir fotoğraf sergilediğimizi ve karşımızda anlayan birileri olmazsa olayların nasıl sonuçlanacağını bilemeyiz...

İşte bu yüzden,bir insanla ya da toplulukla ilişkiyi kesiyorsam,bilinmeli ki son nokta konulmuştur. o safhaya gelindiyse bıçak gibi de kesebiliyorum...Asla bir önyargının etkisiyle hareket ettiğimi hatırlamıyorum.Bıkkınlığın sonucudur o karar...



Ama önsezilerimin yalan söylemediğini,çok acı da olsa tecrübelerimle yaşadım.Sürekli taarruz yaparak kendinizi savunduğunuz bir hayatı yaşamak ister misiniz?Sürekli tetikte olup,"bakalım bu akşam ne iftiralarla karşılaşıp,savunma yapacağım" dediğiniz oldu mu hiç?

Sürekli gardınızı alıp,gergin beklediniz mi?

Kimse yaşamasın bunu!

Çünkü asla lehinize çeviremeyeceğiniz bir ön yargı hakimiyle karşı karşıya oluyorsunuz o anda.Hele bir de kendisine yetmeyip etrafına yayan biriyle mücadele edebilir misiniz?

Hiç, tanımadığınız insanların size anlam veremediğiniz şekilde bakmasıyla karşı karşıya geldiniz mi ?
Dört duvar arasında yaşanması gereken olayların,magazin haline gelmesine dayanabilir misiniz?

Yanlış olduğunu bile bile,o yanlışını savunan birileriyle yaşayabilir misiniz?

Keşke hepimiz aynı kültürü almış insanlarla karşılaşabilsek....

En güzeli,bu önyargılarından arınmayan,ve arınamayacak insanlardan uzaklaşmak...

Tek tarafın ağır bastığı,bakış açısı cinsiyetçi önyargıya dayalı insanları çevremden uzaklaştırıyorum artık...

Kimse menfaatleri uğruna,önyargı mekanizmasını çalıştırmasın.İleride çok yalnız kalacağı,tecrübeyle sabittir...

Korkak insanların yanılgısıdır "ÖNYARGI"


Bu yazıyı Öykü atölyesinin,kelime oyununun son kelimesi ÖNYARGI için yazdım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ӏ'm really inspired along with your writing skills and also with the layout to your blog. Is that this a paid subject or did you customize it your self? Anyway stay up the nice high quality writing, it's rаre to sеe a niсe blog like this one
nοwaԁays..

Fеel fгee to νisit my weblοg :: follow through - 1kviews