28 Ocak 2009 Çarşamba

Yaş belli,artık ELLİ!

Tarihte bugün,TARİH OLDUM!


-29 Ocak 1915 :İlk zeplinli saldırı Paris üzerinde yapıldı.


-29 Ocak 1921 : Mustafa Suphi ve on dört arkadaşı öldürüldü.


-29 Ocak 1923 : Mustafa Kemal Paşa İzmir'de Latife Hanım'la evlendi.


-29 Ocak 1928:Bursa Amerikan Kız Koleji Bakanlar Kurulu kararıyla kapatıldı Okulda Hıristiyanlık propogandası yapıldığı iddia edildi.


-29 Ocak 1930 :İspanya diktatörü General Primo de Rivera öğrencilerin gösterileri sonucu istifa etmek zorunda kaldı; başbakanlığa General Damosa Berenguer atandı.


-29 Ocak 1931 :Menemen Olayı davasında 37 kişi idama mahkum edildi ve karar Meclis'in onayına sunuldu.


-29 Ocak 1932 :Sultanahmet Camii'nde sekiz hafız Türkçe Kuran okudu.


-29 Ocak 1934 :Leblebici Horhor Ağa filminin çekimi bitti.


-29 Ocak 1937 :Sovyetler Birliği'nde Stalin muhalifi 13 kişi ölüm cezasına çarptırıldı.


-29 Ocak 1947 Kaynak :İçişleri Bakanı Şükrü Sökmensüer, Meclis'te Türkiye'de sol etkinlikleri konu alan bir konuşma yaptı Solcuların bazı kişi ve kurumlardan destek gördüğünü, bu kurumlar arasında muhalefet partisi Demokrat Partinin de (DP) bulunduğunu ileri sürdü Demokrat Parti'nin (DP) kurucuları Celal Bayar ve Adnan Menderes'i solcularla ilişkileri olmakla suçladı.


-29 Ocak 1950:İran'da üç deprem oldu;1500 kişi öldü.


-29 Ocak 1950 :Savaştan sonraki ilk turist kafilesi İstanbul'a geldi.


-29 Ocak 1957 : TarihTeBugun.OrgEvli Kadınların Uyrukluğu sözleşmesi imzaya açıldı Türkiye bu sözleşmeyi onaylamadı.







29 OCAK 1959:BEN DOĞDUM!





-29 Ocak 1967 :Şair Hüseyin Korkmazgil tutuklandı Kızılırmak adlı şiir kitabında komünizm propagandası yapmakla "suçlandı".


-29 Ocak 1971 :Güven Partisi adını Milli Güven Partisi olarak değiştirdi.


-29 Ocak 1978 :Türkiye İşçi Köylü Partisi (TİKP) kuruldu.12 Eylül askeri darbesinden sonra16 Ekim1981'de diğer partilerle birlikte kapatıldı.


-29 Ocak 1979 :Çin Başkan yardımcısı Deng Xiaoping, ABD Başkanı Jimmy Carter ile Çin ve ABD arasındaki düşmanlığa son veren tarihi anlaşmayı imzaladılar.


-29 Ocak 1983 :Sol görüşlü Ramazan Yukarıgöz, Ömer Yazgan, Erdoğan Yazgan ve Mehmet Kambur İzmit'te idam edildi.


-29 Ocak 1988 :Dolar 1385 liraya fırladı Polis Tahtakale'yi bastı ve döviz alışverişini engelledi.

38 yorum:

Adsız dedi ki...

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Adsız dedi ki...

sana hediyemdir
:)

Farkında Olmalı İnsan...
Kendisinin, Hayatın Olayların, Gidişatın Farkında Olmalı.
Farkı Fark Etmeli, Fark Ettiğini De Fark Ettirmemeli Bazen...
Bir Damlacık Sudan Nasıl Yaratıldığını
Fark Etmeli.
Anne Karnına Sığarken Dünyaya Neden Sığmadığını
Ve En Sonunda Bir Metre Karelik Yere Nasıl Sığmak Zorunda Kalacağını
Fark Etmeli.
Şu Çok Geniş Görünen Dünyanın, Ahirete Nispetle Anne Karnı Gibi Olduğunu
Fark Etmeli.
Henüz Bebekken \'Dünya Benim!\' Dercesine Avuçlarının Sımsıkı Kapalı
Olduğunu, Ölürken De Aynı Avuçların \'Her Şeyi Bırakıp Gidiyorum
İşte!\' Dercesine Apaçık Kaldığını
Fark Etmeli.
Ve Kefenin Cebinin Bulunmadığını Fark Etmeli.
Baskın Yeteneğini
Fark Etmeli Sonra.
Azraillin Her An Sürpriz Yapabileceğini,
Nasıl Yaşarsa Öyle Öleceğini
Fark Etmeli İnsan
Ve Ölmeden Evvel Ölebilmeli.
Hayvanların Yolda Kaldırımda Çöplükte
Ama Kendisinin Güzel Hazırlanmış Mükellef Bir Sofrada Yemek Yediğini
Fark Etmeli.
Eşref-İ Mahlûkat (Yaratılmışların En Güzeli) Olduğunu
Fark Etmeli.
Ve Ona Göre Yaşamalı.
Gülün Hemen Dibindeki Dikeni Dikenin Hemen Yanı Başındaki Gülü
Fark Etmeli.
Evinde 4 Kedi 2 Köpek Beslediği Halde
Çocuk Sahibi Olmaktan Korkmanın Mantıksızlığını
Fark Etmeli.
Eşine \'Seni Çok Seviyorum!\' Demenin Mutluluk Yolundaki Müthiş Gücünü
Fark Etmeli.
Dolabında Asılı 25 Gömleğinin Sadece Üçünü Giydiğini Ama Arka
Sokaktaki Komşusunun O Beğenilmeyen Gömleklere Muhtaç Olduğunu
Fark Etmeli.
Zenginliğin Ve Bereketin Sofradayken Önünde Biriken Ekmek
Kırıntılarını Yemekte Gizlendiğini
Fark Etmeli.
FARK ETMELİ.
Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür, O Da Bugündür.

can yücel

Asortik Krep dedi ki...

Güzel bir yaş aslında :) Keyfini çıkar bence :))

Nice yıllar..

Adsız dedi ki...

AAA NİCE MUTLU HUZURLU SAĞLIKLI YILLAR DİLERİM EVLATLARIN VE SEVDİKLERİNLE TÜTÜCÜM,İYİ Kİ DOĞDUN!!
ARTIK YARIM YÜZYILI DEVİRDİM SEN NE DİYOSUNN DİYEBİLİCEKSİN;))

Unknown dedi ki...

nice sağlıklı
nice mutlu
nice bereketli
nice nice nice gönlünce sevdiklerinle yaşlara :)

Pilli Petro dedi ki...

mutlu seneler tütücüm :))

HAYAT dedi ki...

Mutlu,huzurlu nice yıllara tütü.

Tabiat Ana dedi ki...

mutlu yıllar sevgili tütü,
koza&tabiat :))

öykü dedi ki...

Nice mutlu senelere .. hep sevgıyle:)))

Adsız dedi ki...

TÜTÜ

SENİ DİNLEDİM
SENİN ŞEREFİNE
BUGÜN ÖYKÜ ATÖLYESİNE İLK DENEMEMİ GÖNDERDİM
BEKLEMEDİM HAREKETE GEÇTİM

http://www.neseliyemekler.com/category/hayal-fabrikasi

ERDIL dedi ki...

Huzur,saglik dolu bir 50 yila dogru
adim atmaniz dilegi ile.

Mine dedi ki...

Tütücüm, nice mutlu yıllara!
Blog sayesinde de olsa, henüz gerçek yaşamda tanışmasakta, senin gibi güçlü ve örnek alınası bir kadını tanımaktan çok mutluyum.
İki gün önce de yeni blogumda sporla ilgili bir yazı yazmıştım senin için. Umarım bu yıl istediğin herşeyi yaparsın:)

Unknown dedi ki...

Mutlu yıllar Tütü Ablacım. Tüm güzellikler sizinle olsun..

sofi dedi ki...

İyi ki doğdun Tütü, iyiki doğdun Tütü...Yoksa seni nasıl tanıyıpta severdik, 50 yaş nedirki, her yıl bir zaferdir yaşamak adına, var olmak, ayakta durmak adına, hemde senin gibi en güzel şekilde başarabiliyorsa bir kadın, daha nice yıllara arkadaşım, hep dimdik,hep güçlü...

paçoznuri ve saz ekibi dedi ki...

her dileğinizin gerçekleşeceği bomba gibi yeni yaş diliyorum size! nice yıllara!

Sagır Kedi dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun her şeyin gönlünce olması dileğiyle...

tutsak dedi ki...

Sevdiklerinizle 1likte nice mutlu sağlıklı yıllar dilerim.
SEVGİ SİZİNLE OLSUN

nilly dedi ki...

Mutlu yıllar Tütü.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun canım. Sağlıkla ve sevdiklerin ile
beraber :)))

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Doğmak,
Yaşamak,
Sevmek,
Kavga,
Onur,
Paylaşım,
Ve ölüm...
Ama hepsinden de önemlisi,
İnsan gibi insan olabilmek
Bu yaşam...

Nice uzun yıllara...
sunny

Adsız dedi ki...

merhabalar yeni yaşınız kutlu olsun.ayrıca teşekkür ederim özellikle ev hanımlarının gelir getirecek işler bulmasına destek oluyorsunuz.ben de ems çorap işine üye olmayı düşünüyorum.çok güzel bir sistem yıllar önce aynı sistemle temizlik ürünleri işi yapmıştım.yalnız tek takıntım ürün fiyatları bınla ilgili bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim saygılarımla feride

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Yeni yaşınızı kutlarım Tülay abla.
Çok uzun yılların sağlıklı,huzurlu geçmesini temenni ederim.
Sevgi ve Saygılarımla,
Cenk

Adsız dedi ki...

merhabalar ben feride sonradan fark ettim ki sizde erol marketinge üyemişiniz.ürünlerin kalitesi ve fiyatları kolay satış yapmaya uygunmu.üye olduktan sonra hüsrana uğramak istemem cevaplarsanız memnun olurum

Adsız dedi ki...

Feride,öncelikle zengin koca bul,
bunun için maillere gir çık,msn'de
yırtın dur...saf birini de buldun mu yakasını bırakma!Ya olduğun gibi
görün,ya da göründüğün gibi ol...
boyun çok kısa da olsa,ailenden çok
utansanda hiiç önemli değil...Haa ilk tanıştığına da : ''sen
evli misin ''diye de sor.:)
çünküü erol marketing kandırmaca...
Sonracıma çook kültürlü gibi davran
ve blok açarak hayatında bi kez gittiği yurtdışı fotoları falan koy...e mi?.:)

zarife

Adsız dedi ki...

Haa aklıma geldi,bi arkadaşım var
acaip öykü yazar.Oha, ona bi irica edim bakim.Başımdan geçen psikopat
bir dr.hanımın yaşanmış hikayesini
yazdırım bari..gerçek bi hikaye,
hanii hiç mutlu olamayan,kendini
önemseyen,ama zavallı bir yaşadığım
kadıncığın öyküsü...off be bi koca
bulsaydı garibim dohtor hanım.amma
mümkünü yok,hani çok zavallı da.:)

J.Zarife

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok sevgili Tütü,
Nice uzun, sağlıklı, mutlu yıllar seninle olsun.
Diyebilirim yaşamının en güzel yıllarına ulaştın. Bundan sonrası KDV'sidir yaşamın.
Hani derler ya!
"unu eledim eleğimi astım"
En güzel yıllarımı 50'den sonra yaşadım ben.
Ekinimi ekerken sırtımı kavuran güneşin dayanılmaz sıcaklığı, yağmurun bedenimden geçim içime yayıldığı, sırtıma vurduğum yükün gittikçe ağırlığını hissettirdiği yılları geride bırakıp, keyfince ekinini tollamaya başladığım yıllarımdır.
Bu ablana kulak verirsen yaşamın 50 den sonra hazza kavuştuğunu daha iyi anlayacaksın.
Tüm beklentilerin seninle olması dileğiyle sevgiler...

Adsız dedi ki...

YENİ YASİNİZ HAYİRLİ OLUR İNSALLAH.
TESADUF BULDUM BLOGU,SIKVA UGRARIM.

HAYAT COK ACIMASIZ,BENDE KOMPLEKS
VARDA..YENİ ESTETİKSYEN OLDUMDA:))

SIKNCA GÖRÜŞÜRÜZ BAY...

SAMSUNLU KONSAMNTRİSS FERHAN
VE HOMOSU GAYKUŞ

Adsız dedi ki...

YAW TÜTÜ YENİ YASIN KUTLU OLSUN,

GÖNLÜNDEN GEÇENLER GERÇEK OLSUN.

HANİ BENN DELİKANLI-HARBİ 3-5 KADIN

BİLİRDİM.O KADAR AZSINIZ Kİ BLOG DÜNYASINDA.İNCEGÜLÜM,SEN VE Bİ KAÇINIZ.

HELAL OLSUN SİZE.YALAKALIK YAPMAYI HİİÇÇ SEVMEM.GERÇEKTEN DELİKANLI
KADINLARSINIZ BİRKAÇINIZ.

BENİ İZLEMEYE DEVAM ET.NİCE BLOGLAR
KAPATTIM.AÇIK OLANLARDA KAPANACAK ALLAHINA KADAR.

BU ALEMDE YANLIŞA YER YOK.

SAYGIYLA,

HERHANGİBİRİ

Belgin dedi ki...

Yeni yasin kutlu olsun Tütücüm. Güzel, mutlu ve saglikli daha nice 50 yillar diliyorum sana.
Sevgiler

etki alanı dedi ki...

Canım Aynur'um,Her sene bana gönderdiğin hediyeler,bana kendimi çok değerli hissettiriyor.Sanırım,sol sütunum senin hediyelerinle kaplanacak.Çok teşekkür ediyorum canım benim...

...............................

Aynı fikirdeyim,Asortiğim.Çok yorgun olmama rağmen,çok huzurluyum.Bu bana yetiyor...Teşekkür ederim.

..............................

Sen ne diyorsun Bendeniz,Ben yarım asırlık oldum!
:-))
Öptüm seni...

...........................

Sağlıklı,mutlu ve berekli bir yaşam dileği...
Çok teşekkür ederim Fundacığım..

...............................

Bekriya,Hayat,Tabiat ana ve öykü,
Güzel dileklerinize çok teşekkür ederim ve uğradığınız için çok mutlu oldum,sağolun.

...........................

Aynurum,
Muhteşem bir yazıyla öykü atölyemize gelmişsin.Hoşgeldin..
Hayat beklemeye gelmez ...

..............................

Evet Erdil bey,
Yarım asırdan sonraki yaşama adımımı attım...Bakalım neler olacak?Göreceğiz...
Uğradığınız için teşekkür ederim..

..............................

etki alanı dedi ki...

Mineciğim,İnanır mısın,buradan aldığım yazılı mesaj ve hediyeler o kadar anlamlı ki,bazen beni gayrete getiren umut oluyorlar.Tıpkı bana armağanın olan yazın gibi.Adeta şımardım.Çok teşekkür ederim.
Hemen önlemlerle,sağlık adına adımlar atmaya karar verdim.
Muhteşemsin...

............................

Yeni yazını görünce mutlu oldum.Güzel dileklerin için teşekkür ederim,misket limonu.

..........................

Son noktayı koymuşsun Sofim;
"Her yıl bir zaferdir."
İyi ki varsın.

...............................
Uğradığın için çok ama çok teşekkür ederim Paçoz...
Mavi patikler yazını okuduğumda çok hoşuma gitti ve gülümsedim.Eğitim şart yazında gülmeye başladım ve Bir dilek yazında artık koptum.İş yerindeki kahkahalarımın ne kadar dikkat çektiğinin farkındasındır umarım.
Güzel dileklerin için teşekkür ederim.Hane halkıma ekliyorum seni hemen.

................................

Sevgil Sağır kedi,Tutsak,nilly ve
Zerrinim,tüm güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum.Çok mutlu oldum.

...........................

etki alanı dedi ki...

Sağol Sunny.
Bir hayatın özeti...

etki alanı dedi ki...

Sevgili Feride,
İnternetten yapılan işler çok takip gerektiriyor.İşe gönül verirseniz neden kazanılmasın.Erol çorap gerçekten iyi takip edebilip,ilanlar verirseniz elbette kazandıracaktır.Network satışlarından çok iyi kazananlar var çünkü...Uğraşmak lazım.

..........................

Warhawk,nedendir bilmiyorum,ama ben seni çok seviyorum çocuğum.Güzel sözlerin için teşekkür ederim.

.............................
Adsız Zarife, ve Ferhan mıdır nedir,bir daha benim bloğuma UĞRAMAYIN! Seviyenizde dolaşın!
.............................

etki alanı dedi ki...

Terapi gibi geldi yazınız Nur hanım.Herzaman ki gibi,umut yüklediniz bana..
50'den sonra en güzel yıllarım olur umarım...
Sağolun...

..............................

Ağzında bal olan arının,ardındaki iğneden hep korkmuşumdur Herhangibiri...

.................................

Çok teşekkür ederim Belginciğim...



.............................

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

feysbuk bangir bangir bagirdi ama ben atladim essegim ben essek!!

iyi ki dogdun tutum!!!

iyi ki varsin; sana yakinlastikca zenginlesiyor insan...

Adsız dedi ki...

Biz zarife veya FERHAN,

KADIN BİZİ TANIMAZSIN ETMEZSİN.BU
SAMSUNLU FERHAN'I YATAĞINDAN ALANA
KADAR SANADA RAHAT YOK.YANİ ONU VE KOCASINI DÜZENE KADAR.

BİLMEM ANLATABİLDİKMİ.BİZLE DANS ETME,ZARARLI ÇIKARSIN.

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Tarihle barışmak, geçmişe sahip çıkmak anlamına gelir.
Mesela 29 Ocak tarihi benim için çok önemlidir.
Mustafa Suphi'nin ölümünden TİKP kurulur ve küçücük çocuklar idam edilir.

etki alanı dedi ki...

Aşkolsun gülteinen!
Ben senin hep güzelliklerle dolu olduğunu bildiğim için,evde pasta kestiğimizde,sende yanımızdaydın,hatırlamıyor musun?

Dubai'de de olsan bizimlesin sen.
Teşekkür ederim arkadaşım...

..................................

Hayırdır inşallah,
hayırdır in-ŞAL-LAH!

.................................

Geçmişimiz çok önemli Kubilay bey,
Çocuklarıma da aşılamaya çalışıyorum.
Ama unutan büyüklerimiz ise,farklı showlar sergiliyorlar maalesef...
Davos gibi...Keşke şehitlerimiz için de aynı tepkiler verilip,eşlerin gözünde bu nedenle gözyaşı görseydik...Bir hastanede ölen yeni doğanlarımızın sayısı da azımsanacak gibi değil.
Elbette çok acı bir savaş,tepkiler verilmeli,ama içerdeki ve dışardaki dengeyi de ayarlayarak...
Maalesef,yaşamın akort düğmeleri yok...