15 Kasım 2007 Perşembe

Yalancı !

-"Yav boşver salağı,Her dediğine inanır.At birşey,gitme işe.Bak bana;geçen gün bizimkiler okey oynyacaklar,bir ben eksik olacağım.Yok öyle şey!Analarını ağlatmam lazım i.....in.Hemen patrona, halam ameliyat olmuş,gitmem lazım deyip,kahveye koştum."
-"Patron anlamadı mı?"
-Anlasa kaç yazar p.....ge?
-"Yaaaa....peki evdekiler ne diyor?
-Ulan onlar kim be?

....................................

Taş kesildim!
Otobüste gelirken,yolculardan ikisinin konuşması bu!
Biri ezile ,büzüle nasıl izin alacağım diyor,diğeri,elinde tesbih,ukalaca,narsist bir ses tonuyla,sanki patrona haraç keser gibi ve adeta yalanın her branşında birincilik aldığını düşündüren bir ses tonuyla,etrafını rahatsız ettiğinin farkına varmadığı gibi,herkesin onu dinlemekten zevk alıyormuş havasında,sanki takdir edilecek birşeyler söylüyormuş gibi rahatça yüksek sesle konuşabiliyordu.
Ben kısa bir bölümünü yazdım,daha neler neler konuştu.
Oturduğum yerde,dışımdan sakin ama içimde kabaran bir öfke ve yaklaşan bir fırtınanın sessizliği ile kıpırdanmaya başladım.Düşünceler birbirini,gururum da öfkemi bastırmaya çalışıyordu.
(Doğru olan,gidip adamın kafasını cama çarpa,çarpa parçalamak diye düşündüm.Elindeki tesbihin boncuklarını,söylediği her yalan için boğazından yutturmak!)Tabii bu parantez içi bir düşünceydi!
Birden düşüncelerimden utandım.Böyle şeyler bana göre değil.
İki kişi konuşuyor.Sana ne!
Bana sataşılmadığı müddetçe,karşımdakine kendi düşünce ve davranışlarına şiddet göstermem(arabadan atmam).İçimden yargılarım genelde...
Ama yalan söylemek söz kanusu olunca,çıldırıyorum adeta..
Adamın çevreye verdiği rahatsızlığa bakar mısınız ?

Peki ben yalan söylemiyor muyum?
Tabii söylüyorum.
Bazı durumlaran kurtulmak için bahaneler yaratıyorum elbette.Söylemek istemediğim şeyleri gizlerim,"bilmiyorum " derim.
Ama ,ben yalancı değilim!
YALANCILIK,hile yapmaktır.İnsanları dolandırmaktır.Bence tam bir hırsızlıktır.Duyguları çalıyor,etkilemek adına uydurulan yalanlar,adeta tiyatro niteliğinde ortaya çıkıyor.Tıpkı,otobüsteki adam gibi....

Düşünüyorum da,ailelere ne çok iş düşüyor bu konuda.Öğretmenlere de tabii...
Hani,insan haklarından söz ediyoruz ya!Bence,yalancılıkla mücadele edilmeli.Bunun için nasıl bir eğitim olur bilmiyorum ama ,uzmanlara çok iş düşüyor.

İlkokullara sırf bu nedenle bir ders konulmalı.Ya da mevcut öğretmenlerden bu işi iyi bilenler görevlendirilmeli.Özellikle din dersi eğitimcilerine daha çok iş düşüyor.Çünkü bizim dinimiz yalancılığı asla kabul etmez.
Oğlumun Din dersi öğretmenini,hayata bakış açısı nedeniyle çok beğeniyorum;Sosyal davranışlarla bağlantılı olarak eğitim veriyor."Haramı,helali,dürüstlüğü,saygıyı,sevgiyi,mütevazılığı" öğretiyor.
Ben de aynı kuralları,çocuklarıma öğretiyorum.

Siyasi yalanlardan tutun da,para hırsı,ikiyüzlülük ve islamcılık adına yapılan yalanın bol olduğu bir zamanda yaşıyoruz.Adına da yozlaşma diyoruz!

Hanımlar,Beyler!
Benimkisi bir dilek...
En büyük birikimi,doğruluk üzerine yaparsak,geleceğin en zengin neslini yetiştirmiş oluruz diye düşünüyorum.

Herşeyin başı eğitim!

18 yorum:

Filiz Morkoç dedi ki...

Yeni nesille ilgili hayalini paylaşıyorum:-)

Bir de seni sobeledim ben:-)))

sofi dedi ki...

Halk hakkında bilgi alınacak en iyi platformlardan biridir otobüs, yıllardır binmek zorunda olduğum için bilirim, senin gibi, kaç kişinin gırtlağını sıkmak istemişimdir ama bu tipler istisnadır, ben hala umutluyum yeni nesil için, cin gibiler, çoğu şeyin farkındalar.Sevgiyle kal...

kamiş dedi ki...

Çok güzel bir site yapmışsın ellerine sağlık Tütü, daha çok şey paylaşacakışız gibi geliyor..:))

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Keşke o minübüste o gıcığın patronuda olsaydıda,yüzünün aldığı şeklide görebilseydin :)

etki alanı dedi ki...

Seni gidi hamile seniiii!
Tabii bu irilikle saklanmam mümkün değil ve sen beni sobeledin değil mi?
Zaten yazacak konu arıyordum teşekkürlerrr...


Sevgili sofi ve kamiş,ben de sizlerle çok paylaşacağım emin olun.Hoşgeldiniz....


Sevgili anne
Son yazını çok beğendim ve herkese tavsiye ediyorum.Özellikle zayıflamak isteyenler böğürtlengözün annesi bloğuna bir tıklayın lütfen.Muhteşem!

♥ KNITTING ART dedi ki...

Sevgili TÜTÜ,
Aynı duyguları her sokağa
çıkışımda nedense ben de hissetmekteyim.Yorumlarım bir şiirle olacak ta, bitiremedim.
Öfkelenme... sinirlenme... Eğitimle ilgili dileklerini de paylaşır,sevgilerimi gönderirim.
Güzel hafta sonları-Mine

Selin dedi ki...

Sevgili Tütücüm,
İyi haftasonları diliyorum. Sevgilerimle....

YILDIZNAF dedi ki...

Merhaba Etki Alani,
Ne aci ne ac. Ilkeli olmak diye birsey var ama rafa kaldirilmis. Insallah dileklerin en kisa surede gercek olur....

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Yazini okumaya baslayinca gozlerim faltasi gibi acildi!!!
inanilmaz birsey! senin blogunu ziyaret etmeden daha seninle ayni konuda benzer seyler soyleyerek bir yazi yazmisim bugun...
kalp kalbe karsi derler boylesine.
Bol yalansiz gunler dilegiyle, sevgimle...

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Ben Isvec'te otobuste giderken 2 adamin Turkce konusmasi geldi aklima, biri her cumleye kufurle basliyordu a..na k...yim dondurma isine devam mi ediyon? diye devam ediyordu cumlelere, nokta yine kufur ve yeni cumleye devam...Otobuste Turkce anlayan yok saniyordu aklinca, ne de olsa Isvec'in göcmeni az bölgesindeydik...
Kedi bizim degil maalesef, olsaydi birseyler dusunurduk :)))

etki alanı dedi ki...

Mineciğim şirlerini bekliyorum.Bloğunda yayınladığın Mevlana ile ilgili resimdeki yazı çok hoşuma gitti.

Selinciğim....

Yıldıznaf,ilkeli sözcüğünü artık insanlar sözlükte bulabilirler..

Gulteınen seninle pişti olmaya alışıyorum artık...

Hoşgeldiniz alp ve Ege'nin annesi
Dünyanın her yerine yetiyoruz yani...

Aslı dedi ki...

Sevgili Etki Alanı.. Geçen gün bilgisayarın başına sadece, düşüncelerim ve yazdıklarımla örtüşecek farklı bakış açıları yakalamamı sağlayacak blog bulmak için oturdum ve size denk geldim. İyiki de gelmişim kaleminize sağlık...

Adsız dedi ki...

Hі fantastiс blοg! Dоeѕ running a blog suсh aѕ thiѕ tаκe a great deal of
ωork? I haνe absolutely no undеrstаnԁing οf
computеr programming but I wаs hoping to ѕtаrt my own blog
in the neаr futurе. Anywaуs, shoulԁ
you hаve anу rеcоmmendаtiοnѕ or tiρs
foг nеw blog oωners plеaѕe sharе.
I undеrstаnd thiѕ is off topiс neνertheless I juѕt had to
ask. Thank you!

Feel fгee to visit my ωeb blοg ... click right here - 1kviews

Adsız dedi ki...

Hmm it lοoks liκe yοur blog ate my first comment (it was
extrеmely long) so I guеsѕ I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjоying your blog.
Ӏ too am аn aspіring blog writer but I'm still new to the whole thing. Do you have any suggestions for beginner blog writers? I'd certainly apprеciаte it.


my web blog :: www.gogauls.com

Adsız dedi ki...

When Ι іnitiаlly commenteԁ Ӏ
cliсked the "Notify me when new comments are added" cheсκbox
and noω eaсh time a comment iѕ added I get fοur emails with
the ѕamе сοmment. Is there any way
you can гemove me frоm thаt sеrviсе?
Thаnkѕ!

Stoρ by my ωebsite - visit this website - 1kviews

Adsız dedi ki...

My progrаmmеr is trying tо perѕuade me to mоve to .
net fгοm PHP. І have always disliked the idеa
because of the costs. But he's tryiong none the less. I've bеen
using WordPress on numerοus websiteѕ
for abοut a yеаr anԁ аm anxious about switching to аnоther рlatform.
І hаve heard excellеnt thіngs about blogengіne.
nеt. ӏs thеre a waу I cаn imрoгt all my woгdpгess
posts into it? Αny κind of help would be really
аρpreciated!

Ηave a look at my ωeblog ... in order to - 1kviews

Adsız dedi ki...

Wοω that was unusuаl. I just ωrote аn verу long comment but after I сliсked submit mу commеnt dіԁn't show up. Grrrr... well I'm not wгitіng аll thаt оver agаin.
Anywaуs, јust ωаnted to say fantaѕtic blog!



Checκ out my blog; northernferrarihire.Com

Adsız dedi ki...

Үou should tаke part in a cοntеѕt for one оf thе greаtest websіtes оn the ωeb.
I most cеrtаinly will rеcommend thіs blog!



Take a look at my web blog click this link - 1kviews