18 Aralık 2007 Salı

Ying Yang Bayramı....


Dinimiz der ki:

1-"Kurban yardımlaşmadır

Toplumdaki sosyal dayanışmanın temin ve devamı, tabakalar arasında uçurumların meydana gelmemesine ve kitleler arasında kavgayı körükleyecek boşlukların bırakılmamasına bağlıdır.
Yani zenginle fakirin arasındaki bağ ve irtibat kopmamalıdır ki, o toplumda karışıklık ve huzursuzluk meydana gelmesin. Toplumdaki sosyal tabakalar arasında bu irtibatı temin eden en önemli dinamik, her türlü yardımlaşma prensipleridir. Bu yardımlaşmalardan birisi de hiç şüphesiz kurban ibadetidir. Yıl boyunca evine et alamayan pek çok insan vardır. Kurban kesen kimse, kurbanını ihtiyaç sahibi kişiyle paylaşarak onun da et ihtiyacının giderilmesine vesile olur. İşte bu manada kurban; toplumda kardeşlik, yardımlaşma, fedakârlık ve dayanışma ruhunu mayalar ve geliştirir. Bu şekilde fakir de kendisinin zenginler tarafından gözetildiğinin farkına varır ve Rabbine şükürle iki büklüm olur."

Mantığım der ki:
2-"Ekonomik hayat canlanır

Kurban, toplumun tamamını kucaklayan potansiyel bir güç kaynağıdır. Onunla ekonomik hayat canlandığı gibi yine onun takdim ettiği imkanlarla, maddeye ihtiyacı olanların ihtiyaçları giderilerek içtimai bir dengelenme söz konusudur. Kurbanlık hayvanları yetiştirenler, alanlar, satanlar, nakliyesini ve kesim işini yapanlar, derisini alıp satanlar, kasaplar, yem tüccarları vs. birçok insan bu vesile ile para kazanmakta ve geçimini temin etmektedir.-Alıntı"
.................
Ama elimde değil!
Benim zihniyetim,öldürmeyi dini görev olarak kabul etmiyor.Hayvanların ölümünü kutlamak sevap mıdır,günah mıdır?Ramazan bayramından sonra bu bayramı düşündüğümden beri sinirlerim gergin.Hele son iki gündür heryerde bıçakçılar ve bileyciler stand kurmuş vaziyetteler.Hangi amaca hizmet ettiklerini düşündükçe tüylerim diken diken dolaşıyorum.
Aslında bu öyle bir bayram olmalı ki,koyunlar ,inekler coşup eylenmeliler(Tütü harikalar diyarında).Şaşırmayın,ismi üzerinde:Kurbanların bayram etmesi lazım.

Ya da daha mantıklı birşey söyleyeyim:
Her kesilen hayvan için ağaç dikilsin!

Kötünün içinden iyi çıkarmaya çalışıyorum.YİNG YANG!

Büyüklerin ellerinden,küçüklerin gözlerinden öperim.


SAĞLIKLI BİR BAYRAM GEÇİRMENİZİ DİLERİM.

11 yorum:

gülriz dedi ki...

Tütümmmm! Tüm sevdiklerinle birlikte; sağlık, mutluluk, huzur dolu nice bayramlar diliyorum; yanaklarından kocaman kocaman öpüyorum...

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Tütücüüüüüüüüüüm,sanada iyi bayramlar.En kısa zamanda görüşelim....Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Bayramınızı kutlar...sevdiklerinizle,ailenizle birlikte mutlu vu huzurlu bir bayram geçirmenizi dileriz...

ayca ve tugce

etki alanı dedi ki...

Seninde çok güzel,sağlıklı ve huzur dolu bir bayram geçirmeni dilerim çitlenbiğim...


Suuuziiiiimmmm,sana da iyi bayramlar diliyorum.Huzur ve mutlu günler diliyorummm.


Bana iki şirine uğramış.Ne hoş ve güzel bloglar yapmışsınız.Becerikli iki el...
Sizlere de iyi ve sağlıklı bir bayram diliyorum....

Moonish (moonsun) dedi ki...

Sevgili TUTU; Kurban bayramin kutlu olsun, sevdiklerinle birlikte nice saglikli ve huzurlu bayramlar dilerim sana :))

Unknown dedi ki...

Tütü,
Öncelikle iyi bayramlar,ama,yazdıklarına katılmadan edemiyorum her bayram birsürü hayvan ölüyor,çok üzücü:..(
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Leylaa dedi kiiii arkadaşşşşşşşş sağlıklı mutlu bayramlar (çocuklarınla sevdiklerinle beraber)

Adsız dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun
www.elimkolum.com

etki alanı dedi ki...

Benim becerikli kızım moonsun,
Elden gelen birşey yok,bari iyi dileklerde bulunup birbirimizi mutlu edelim....
Bayramını kutluyor,gözlerinden öpüyorum..


Sevgili Evrim,
yapılacak tek şey ,doğa ile içiçe olmak...Sağlıklı günler diliyorum..


Leyylaaaa bir özge candırr......
Sağlıklıbir bayram,işlerin açılacağı güzel günler diliyorummmm....

Sizin de bayramınız kutlu olsun sevgili Hatice

Adsız dedi ki...

Way coοl! Some eхtremely valіd points!
I appгeciate you writing thiѕ post and the reѕt of
the website iѕ really goοd.

Αlsο visit my web-site: click here - 1kviews

Adsız dedi ki...

Writе morе, thats all I have to sаy.
Liteгally, it ѕeems as though yоu
rеlied on the video to make your point. You definіtely knoω whаt
yourе talking about, why throw away your іntellіgеnce on just
pοsting vіdeoѕ to your weblog ωhеn you could
be gіving us something enlightening tο read?


Fеel freе to surf tο my web site - www.afterhourbikers.com