7 Aralık 2007 Cuma

Tıkanıp kaldığında hayat...

Bir yerlerde tıkanıp kaldığında hayat, soluk almak güçleştiğinde,

Yüreğin susup, mantığın sürüklemeye başladığında ayaklarını,

Dağlara dönmeli yüzünü insan.

Yeni patikalar, yeni yollar seçmeli, yüreğini ferahlatacak;

Yeni insanlarla 'tanışmalı, yeni keşifler yapacak....

Hep isteyip de, bir gün yaparım diye ertelediği ne varsa, Gerçekleştirmeyi denemeli!

Her geçen gece, ölüme bir gün daha yaklaştığını; zamanın bir nehir,

Kendisinin bir sal olup da, O dursa da yolculuğun devam ettiğini anlamalı.

Baş döndürücü bir hızla geçiyorsa birbirinin aynı günler,

Her akşam aynı can sıkıntısıyla eve giriliyorsa,
Değiştirmeye çalışmalı bir şeyleri;

Küçük şeylerle başlamalı belki; örneğin, bir kaç durak önce inip

Servisten, otobüsten; yürümeli eve kadar, yüreğine takmalı güneş gözlüklerini;

Gördüğünü hissedebilmeli!

Sağlığını kaybedip, ölümle yüz yüze gelmeden önce,

Değerli olabilmeli hayat!

İlla büyük acılar çekmemeli, küçük mutlulukları fark etmek için!

Başkasının yerine koyabilmeli kendini;

Ağlayan birine "gül", inleyen birine "sus" dememeli!

Ağlayana omuz, inleyene çare olabilmeli!

Şu adaletsiz, merhametsiz dünyaya ayak uydurmamalı; Sevgisiz, soysuz kalarak!

Dikeni yüzünden hesap sormak yerine gülden,
Derin bir soluk alıp, hapsetmeli kokusunu içine...

Güneşin doğuşunu seyretmeli arada bir, seher yeli okşamalı saçlarını...

Karda, yağmurda; sevincine, coşkusuna; fırtınada boranda; Öfkesine, isyanına ortak olabilmeli doğanın!

Bir çocuğun ilk adımlarında umudu; bir gencin düşlerinde geleceği;

Bir yaşlının hatıralarında geçmişi görebilmeli! Çalışmadan başarmayı, sevmeden sevilmeyi, mutlu etmeden mutlu Olmayı beklememeli!

Ama küçük, ama büyük; her hayal kırıklığı, her acı; Bir fırsat yaşamdan yeni bir şeyler öğrenebilmek için; kaçırmamalı!

Çünkü; hiç düşmemişsen, el vermezsin kimseye kalkması için, hiç Çaresiz kalmamışsan, dermanı olamazsın dertlerin; ağlamayı bilmiyorsan, Neşesizdir kahkahaların;

Merhaba dememişsen, anlamsızdır elvedaların...

Ne, herkesi düşünmekten kendini, ne; kendini düşünmekten herkesi unutmamalı!

Bilmeli; çok kısa olduğunu hayatın; hep vermek ya da hep almak için...

Sadece, anlatacak bir şeyleri olduğunda değil,
Söyleyecek bir şey bulamadığında da dinleyebilmeli!

Aklı ve kalbiyle katılabilmeli sohbetlere...
Hafızası olmalı insanın; hiç değilse, aynı hataları, aynı bahanelerle tekrarlamaması için!

Soruları olmalı, yanıtları bulmak için bir ömür harcayacak! Dostları olmalı, ruhunun ve zihninin sınırlarını zorlayacak!

Herkese yetecek kadar büyük olmalı sevgisi;
Ama, kapasitesi sınırlı olmalı yüreğinin ki, hakkını verebilsin sevdiklerinin;

Zaman bulabilsin; Bir teşekkür, bir elveda için...

Yaşam dedikleri bir sınavsa eğer; Asla vazgeçmemeli sevmek ve öğrenmekten;

Ama, herkesi sevemeyeceğini de her şeyi bilemeyeceğini de fark edebilmeli insan!

Tıpkı, her şeye sahip olamayacağı gibi...

Zamanın ninnisiyle, uykuda geçirmemeli hayatı...!

Alıntı

10 yorum:

pastacik sezer dedi ki...

üvey annem,
sana birşey diyemiyorum......sen anlarsın

hanimiş dedi ki...

Herşeyden bihaber Sezer'in yazısına bıraktığım yorumda en çok tütüyü özledim yazmıştım. valla pek de özlemiştim.. yarın ders var diye seviniyordum ki... tüh..

pecete dedi ki...

http://pecetedennotlar.blogspot.com/2007/12/kanat-oldun.html

etki alanı dedi ki...

3 Hürel'lerim benim.
Sizi seviyorum.

munevver dedi ki...

"Yükü taşımanın" bir nedeni mutlaka var. Biraz soluklan, seni bırakmayız.
Çoook öpüyoruz.

Sevgiyle,
Nane Limon

Adsız dedi ki...

merhaba tütücüm nslsınız??uzun zamandır görusemedık artık msnde kullanmıyorsunuz.işler nsl gidiyor??aysem hanımı her hafta cuma gunleri oktay ustadan ve çıktıkca derya baykaldan takip ediyorum iki başarılı insanı seyretmek gercekten güzel oluyor:)teşekkür ederim sitemi ınceledıgınız için bende hergün sizinkine bakıyorum okuyorum bende elimden geldiğince kendi siteme güzel yazılar koymaya çalışıyorum.bu arada hala iş bulamadım evdeyim ama tabikide boş durmuyorum bol bol el işi goblenler yapıyorum örgü örmeye calışıyorum uzun zamandır ara vermıştim takılara gecen gun bıtane daha yaptım bu aralr onuda siteye koyacağım . aslında sızdende değişik takı ve anahtarlık yapma teknıklerını ögrenmek ıstıyorum...kurslara yazılayım dedım ama hepsi M.E.B. baglandığı için okul gibi olmuşlar en az 8 ay gitmek gerekıyormuş.böyle işte ...görüşmek üzere kendinize iyi bakın,öptum kocamannnn

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Tütücüüüm ben pazartesi ordayım...Ekmekde yapıcaktım :(

banu kırmızıgül dedi ki...

canım tütücüm nasılsın
güzel sözlerin için tesekkur ederim bitanem. seni çokk seviyorum. yakında bende ordayım. öptum. seni...

Adsız dedi ki...

Нey I know this is off topic but I was wоndегing if you knew of any widgets
I could аdd to my blog thаt automatіcally tweеt my newest twitter upԁates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Visit my blog post ... check it out - 1kviews

Adsız dedi ki...

Ӏ really liκe your blog.. verу nice
colors & theme. Did you crеаte this website yοurself oг dіd you hirе someone
to do it for you? Ρlz respond as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. thanks a lot

my weblog; Click this link - 1kviews