8 Ekim 2008 Çarşamba

Sağlık skandalı !!!!

Sevgili Selin bir yorumla göndermiş bu yazıyı...
Okuduğumda,bir başkasını konu aldığını sanmıştım,ama kendi canından,annesinin başına gelenleri anlatmış.
İnanılmaz üzücü bir durum....Bir an kendimi düşündüm! Şu an,anneme böyle birşey olsa ne yapardım,ya da,bana bir şey olsa,çocuklarım ne yapar diye....
Gerçi böyle şeyleri planlasak ne olur ki?
Hastaneler bu plana uyacak mı acaba?
Ama en azından,bir ambulans çağrı merkezlerinin telefonları elimizin altında olmalı diye düşünüyorum...
Çok üzüldüm.Acil şifalar diliyorum...
Ve kuvvet diliyorum...


Sevgili Tütü, Lütfen aşağıdaki yazımı sayfanda yayınla.
Gerçekten önemli çünkü!!!
Sevgiler...

SAĞLIK SKANDALI

Ben İstanbul'da yaşıyorum. Annem ve babam Mardin'de yaşıyorlar. 3 gün önce annemi göğsündeki şiddetli ağrı şikayetiyle Acilen Mardin Devlet Hastanesi'ne götürmüşler. Orada EKG'si çekilmiş. Ama doktorlar sıkıntısının sadece üzüntüden kaynaklandığını söyleyip, ağrı kesici bir iğne yaparak eve göndermişler. Şikayetleri devam ediyordu 3 gündür. Ben daha önce annem ve babamı muayene ettirdiğim İstanbul'daki doktoru aradım. Hemen buraya gelmelerini istedi. Uçak biletlerini ayarladım gelmeleri için. Çarşamba akşamı binip geleceklerdi. Ama

maalesef annem dün gece kalp krizi geçirmiş!!

Meğer 3 gündür aralıklarla evde kalp krizi geçiriyormuş!!!

Mardin devlet hastanesinde müdahale edememişler ve Diyarbakır'a göndermişler. Diyarbakır Devlet Hastanesi de yerimiz yok diyerek Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesine göndermiş. Size asıl bombayı daha söylemedim; Şimdi lütfen dikkatli okuyun!!!
KOSKOCA DİYARBAKIR DİCLE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİNDE ANJİYOGRAFİ CİHAZI ARIZALANDIĞINDAN ŞU AN MÜDAHALE EDEMİYORLAR!!! Hatta ilk başta bize cihaz yok dendi. Daha sonra benim çabalarımla birkaç gazete muhabirini devreye soktum. Oranın başhekimiyle görüşmüşler. Cihazın arızalı olduğunu o zaman öğrendik. Bu yüzden ordaki doktorların da eli kolu bağlı. Annemle babam uçakla çarşamba gecesi İstanbul'a gelecekler. Uçakta da bir kriz geçirmeyeceği ne malum? Onu da bilemiyoruz. Çünkü doktorlar ANJİOGRAFİ cihazı arızalı olduğu için olayın aciliyetini bilemiyorlar. Yani annem uçağa ALLAHA EMANET biniyor.
Perşembe günü de burada ben bütün tetkiklerini yaptıracağım.
Şimdi size soruyorum arkadaşlar; Benim annemle babamı İstanbul'a getirtecek gücüm var. Bu yüzden onlar şanslı. Peki ya imkanı olmayan hastalar ne yapsın? Ölsünler mi orda?
Koooooskoca Sağlık Bakanlığımızın oraya bir Anjiografi cihazı alacak parası yok mu? Hadi onu da geçtim. Mardin Devlet Hastanesinde yaşananlara ne demeli? Orda zaten Anjiografi cihazı yok. Mardin'de tek bir Kardiyoloji uzmanı görev yapıyor, o da şu an 1 hafta izinli.
Mardin'de kalp krizi geçiren biri yaklaşık 1 saatlik arası olan Diyarbakır'a gitmek zorunda. Diyarbakır Devlet hastanesinde de hasta yoğunluğu çok olduğu için sizi ACİL kapısından geri çeviriyorlar. Yani kriz geçiren hastanın RUHUNA EL FATİHA!!! Gidin de ordaki hastaların, hasta yakınlarının halini görün. İçler acısı. Diyarbakır - Mardin hattında yaşanan bu olay sadece bir örnek. Eminim daha nice hastaneler var doktoru olmayan, cihazları olmayan. Ben bu konuyu hemen hemen bütün yayın organlarına ilettim. Umarım ilgilenirler de en azından Sağlık Bakanlığı'ndan sesimizi duyan birileri olur da bu kadar insanın mağduriyetini bir nebze olsun gideririz. HİÇ AMA HİÇ UMUDUM YOK ...
Saygılarımla,
Selin

4 yorum:

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Sevgili Tülay abla,bütün gelişmiş ülkelerde sağlık hizmeti devlet tarafından verilir.En küçük bir skandal da yetkililer makamından alınır.Bunları hergün gazetelerde okuyoruz.Bu çarpıcı yazınız için
çok teşekkür ederim.Mesajınızın biryerlere ulaşmasını umarım.
Sevgi ve saygılarımla,
Cenk

Selin dedi ki...

Tütücüm
Sana gerçekten çok teşekkür ediyorum. Dün o kadar üzgün ve sinirliydim ki, bu yazımı iletmediğim gazete, televizyon kalmadı diyebilirim. Bugün de arayıp benden bilgi alıyorlar. Senin anlayacağın ortalığı birbirine kattım. Umarım bir faydası olur.
Anneciğim bu gece uçakla gelecek İstanbul'a. Yarın da hastanede olacağız. Yazımda da belirttiğim gibi benim annem ve babam şanslı. Çünkü biz evlatları bilinçli hareket edebiliyoruz. Peki ya diğer hastalar? Asıl derdim onlar. Artık kimse sıkıntı çekmesin, yollarda ölmesin, hastane hastane dolaşmasın, tetkiklerini hastanelerinde yaptırabilsin diye uğraşıyorum. Umarım bir sonuca varabiliriz hep birlikte.
Umarım en azından birkaç canı kurtarabiliriz.
Bu kadar duyarlı davranıp yazımı yayınladığın için sana binlerce kez teşekkür ederim Tütü'cüm.
Sevgilerimle...

etki alanı dedi ki...

Benim duyarlı genç arkadaşım,
Bizde de sanki skandal çıksın diye uğraşılıyor değil mi?
Demek ki biz daha gelişememişiz...
Ufukta Avrupa birliği arayanlara gitsin mi bu mesajlarımız?Ne dersin?
Ulaşır mı bilmem....
Ama seni duymalılar...
Çünkü zihnin ve kulakların çok açık...
Teşekkür ederim..

.........................

Eğer bu bir işe yarayacaksa çok mutlu olurum Selin'ciğim...
Bilinçli hareket etmen beni gerçekten çok etkiledi...
Dilerim,annen bir an önce iyileşir...
Acil şifalar diliyorum...

Selin dedi ki...

Tütücüm,
Yorumunu yeni okuyabilme fırsatım oldu. Annemle uğraşıyordum kaç gündür. İlk önce sana müjdeyi vermek istedim. Şükürler olsun ki anneme gereken bütün müdahaleler İstanbul'da en iyi şekilde yapıldı. Taburcu ettiler, şimdi evdeyiz. Durumu gayet iyi.
AMa ben bu işin peşini bırakmayacağım. Diğer hastalara az bir faydam olsun diye uğraşacağım. Tahmin edeceğin üzere medya bu olayla çok fazla ilgilenmedi maalesef. Birçok televizyondan ve gazeteden arayıp bilgi aldılar ama haber yapan çıkmadı.
Daha ne yapabilirim bilemiyorum inan. Ama mutlaka eninde sonunda sesimi duyuracağım. İlgin ve güzel dileklerin için tekrar çok teşekkür ederim sana.
Sevgilerimle...